سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

داریوش فرهنگ، فرمانده ناو نیروی دریایی می‌شود/ تله فیلمی بر اساس یک واقعه

Dariush-farhang1

مهرداد خوشبخت از کلید خوردن یک تله فیلم درباره به گروگان گرفته شدن یک کشتی نفت‌کش ایرانی در اول اردیبهشت‌ماه خبر داد.

مهرداد خوشبخت از کلید خوردن یک تله فیلم درباره به گروگان گرفته شدن یک کشتی نفت‌کش ایرانی در اول اردیبهشت‌ماه خبر داد.

خوشبخت به سوره سینما گفت: قرار بود تله فیلمی با عنوان «من، پدرم و دریا» در سال ۹۳ با کارگردانی من کلید بخورد، اما به خاطر شکستگی مهره کمرم کار به تعویق افتاد. خدا را شکر الان بهترم و پروژه در مرحله پیش تولید قرار گرفته و به امید خداوند ابتدای اردیبهشت کار را در جزیره خارک و بوشهر کلید می زنیم. این تله فیلم محصول مشترکی بین نیروی دریایی، شرکت ملی نفت کش ها و سیما فیلم است و درباره کشتی نفت کش ایرانی است که مدتی قبل توسط دزدان دریایی گرو گرفته شد.

وی افزود: از همین خلاصه داستان و موضوعی که عنوان کردم، پیداست که «من، پدرم و دریا» فیلم پر هزینه ای خواهد شد. به نظر من این پروژه می توانست در قالب یک اثر سینمایی تولید شود، اما حالا که مجوز تولید آن تلویزیونی است قطعا نوع نگاه و پرداخت من هم متفاوت از یک کار سینمایی است و برای همین هم موافق نیستم بعد از پایان کار تلاش شود برای فیلم پروانه سینمایی بگیریم و به اکرانش فکر کنیم. این فیلم برای تلویزیون ساخته می شود و چارچوب های مربوط به همین مدیوم را خواهد داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «عقاب صحرا» همچنین گفت: این فیلمنامه توسط کریم خودسیانی نوشته شده و بازیگران اصلی ما مرد هستند. نقش اصلی را داریوش فرهنگ بازی می کند. او در نقش فرمانده ناو نیروی دریایی ظاهر شده و نقش پسر او  را که در کشتی ایرانی گروگان گرفته می شود حسین مهری بازی می کند. حسن جوهرچی نیز ناخدا یاور کشتی ماست. از دیگر بازیگران پروژه نیز افشین نخعی و جمعی از بازیگران بومی و تئاتری بوشهر هستند. پیش بینی می کنم پروسه تولید ما ۲۵ روز تا یک ماه طول بکشد.

تله فیلم «من، پدرم و دریا» بر اساس ماجرای واقعی دزدیده شدن کشتی نفت کش ایرانی در آب های خلیج فارس ساخته می شود که در تابستان سال ۹۳ در برنامه تلویزیونی «ماه عسل» با دعوت از فرد گروگان گرفته شده، در مورد آن صحبت شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>