سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

به اقتصاد سینما اهمیت می‌دهیم/ اتاق فکر برای هرکاری لازم است

hojat-ayubi

رییس سازمان سینمایی معتقد است اتاق فکر برای هر کاری لازم است و ما از همین طریق به منفک‌شدن بخش بین‌الملل جشنواره فجر رسیدیم.

رییس سازمان سینمایی معتقد است اتاق فکر برای هر کاری لازم است و ما از همین طریق به منفک‌شدن بخش بین‌الملل جشنواره فجر رسیدیم.

در دیدار نوروزی شب گذشته وزرای کار و ارشاد با سینماگران علی جنتی اشاره کرد: وظیفه دولت سیاست گذاری ،نظارت و حمایت است باقی امر به عهده بخش خصوصی و صنوف است که کارهارا اجرایی کنند و ما آمادگی داریم حتی جشنواره ها را هم به شما واگذار کنیم. در این باره برخی تهیه کنندگان و سینماگران نظر داشتند عوض شدن مدیران هرساله جشنواره ای مثل فجر باعث می شود هرسال اتفاق جدیدی در سینما رخ دهد و تجربه مدیران قبلی بلا استفاده باقی بماند.

حجت اله ایوبی در واکنش به این مسایل به سوره سینما گفت: اتاق فکر فقط برای جشنواره ها نیست برای همه کارها باید اتاق فکر داشت. این امر از اهم برنامه های ماست که درحال انجام آن هستیم. ما با برگزاری جلسات متعدد سعی داریم تصمیماتی اتخاذ کنیم که در آینده هم مورد استفاده قرار بگیرد و برای سینما مفید باشد. ما برای جشنواره ها هم اتاق فکر برپا می کنیم و جلسات متعدد می گذاریم اما زمان نتایج این تصمیم گیری ها را نشان می دهد.

وی افزود: در آخرین دوره جشنواره هم ما کارمان را با اتاق فکر پیش بردیم به عنوان مثال از ماه رمضان سال گذشته در جلسات متعددی صحبت کردیم و در همین مبادلات فکری با کسانی که حرفی برای گفتن دارند تصمیم گرفتیم بخش بین الملل جشنواره فجر را منفک کنیم. بعد از این هم کار به یک شخص خاص واگذار نمی شود ما با کارشناسان گفت و گو می کنیم و سعی داریم بیشترین بهره را از نظر دوستان ببریم تا با اتخاذ یک تصمیم درست چند جانبه عمل کنیم.

ایوبی درباره شرایط بودجه سینمایی و تاثیر تاسیس مدرسه ملی سینما در بازگرد اقتصادی نیز گفت: اقتصاد در امر سینما برای ما اهمیت دارد در حال حاضر با بودجه اندکی روبرو هستیم و آمادگی برای پروژه هایی مثل ساخت فیلم های پرهزینه نداریم اما مسایلی چون بیمه هنرمندان یا تاسیس مدرسه ملی جزو برنامه های مهم و بلند مدت است و به طور جدی باید پیگیری شود. برخی تصمیم ها در آینده نتیجه می دهند.

وی افزود: مدرسه ملی سینما با کارگاه ها کار خود را شروع می کند و به نوعی کارگاه محور است. از این رو با دانشگاه ها تفاوت دارد چون دیگر ترم و واحد و استادی به آن معنا نیست. مثل همه مدرسه های ملی دنیا شیوه کاملا استاد شاگردی است. اگر چه برای کارگاه ها شیوه ثبت نامی در نظر داریم اما برای هنرجویانی که می خواهند دائمی در این رشته فعالیت کنند گزینش های سخت در نظر گرفتیم تا علاقمندان بتوانند از اموزش های بزرگان سینما به درستی بهره مند شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>