سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ فروردین ۱۳۹۴ در ۹:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

جدا شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، امتیازی برای آن نیست

kamran-ghadakchian

کامران قدکچیان برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فجر همزمان با بخش داخلی آن را زمینه معرفی بیشتر سینمای ایران می‌داند.

کامران قدکچیان برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فجر همزمان با بخش داخلی آن را زمینه معرفی بیشتر سینمای ایران می‌داند.

قدکچیان به سوره سینما گفت: تا سال ۹۲ همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، بخش بین المللی هم برگزار می شد، هر چند که این بین المللی بودن تنها یک اسم و عنوان بود و عملا هیچ اتفاقی را باعث نمی‌شد، اما حداقل با یکی بودن بخش داخلی و خارجی، نوعی تبلیغات برای فیلم‌های بخش بین الملل که عموما مهجور باقی می‌ماندند شکل می گرفت و از امسال که این جداسازی صورت گرفته، پیش بینی می‌کنم بخش بین الملل جشنواره بیشتر از قبل خنثی بشود.

وی همچنین گفت: فکر نمی کنم در صورت ادامه این روند و جدا برگزار شدن بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در سال های آینده نیز پیشرفتی را شاهد باشیم و من در کل این اتفاق را مثبت ارزیابی نمی کنم و به گمانم فیلم های شرکت کننده در این بخش باز هم کمتر از قبل دیده خواهند شد. اساسا جشنواره ها در کشور ما با نگاه سیاسی و دولتی دنبال می شود و حق اغلب آثار ادا نمی شود.

این کارگردان افزود: در جشنواره ای که گذشت صلاح دوستان بر این بود که قدیمی ترهای حرفه را کنار بگذارند و به همین دلیل فیلم ما در جشنواره نشان داده نشد. این اثر ابتدا «روح» نام داشت و حالا با نام جدید «جنون» در راه جشنواره فیلم شهر است. «جنون» در مرحله صداگذاری است و به زودی برای اکران عمومی آن تلاش می‌کنیم. قصه این فیلم مربوط به ژانر وحشت است، چیزی که در ایران سابقه نداشته و من امیدوارم یکی از اولین گام ها را به خوبی برداشته باشم.

کامران قدکچیان پیش از این فیلم‌های سینمایی «پس‌کوچه‌های شمرون»، «سوغات فرنگ»، «آواز تهران» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>