سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب

آغاز به کار بازار فیلم تهران از هفتم اردیبهشت‌ماه/ اعلام زمان پیش‌فروش بلیت

neshast-fajr2

مدیر بخش بین‌الملل فیلم فجر از آغاز به کار هجدهمین بازار فیلم تهران از ۷ اردیبهشت‌ماه با حضور ۹۰ خریدار از ۵۲ کشور خبر داد.

مدیر بخش بین‌الملل فیلم فجر از آغاز به کار هجدهمین بازار فیلم تهران از ۷ اردیبهشت ماه با حضور ۹۰ خریدار از ۵۲ کشور خبر داد.

سوره سینما- آرش امینی در نشست خبری بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: بازار فیلم تهران در طبقه دوم پردیس ملت برگزار می شود. وی یادآور شد:این بازار مختص فروش آثار ایرانی بوده و از کمپانی های مختلفی برای حضور در این بازار دعوت شده است.

مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: از نظر فنی، اتاق های نمایشی طراحی شده است. تا امروز ۳۰۰ فیلم بلند، کوتاه و مستند در سرور مرکزی بازار بارگذاری شده و نزدیک به ۹۰ نفر از ۵۲ کشور دنیا می‌توانند در باکس های نمایشی، فیلم ها را با بهترین کیفیت ببینند و کامنت خود را به صاحبان آثار در اتاق های مذاکره بگذارند. مترجم زبان های مختلف برای مذاکره با خریداران و مشاوران حقوقی برای ارائه جدیدترین اطلاعات حقوقی دنیا به صاحبان در بازار حضور دارند. افتتاحیه بازار روز دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

فروش بلیت بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجز از ۲ اردیبهشت‌ماه

علیرضا رضاداد در نشست خبری بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: سازمان جشنواره های جهانی برای جشنواره های مختلف درجاتی تنظیم کرده است. فکر می کنم شاید خیلی به نفع مان نباشد که بر آن اساس رفتار کنیم. یکی از موضوعاتی که جشنواره های الف دنیا دارند، این است فیلم ها نخستین نمایش شان را در آن جشنواره ها خواهند داشت و توفیقات اقتصادی بسیار قابل توجهی را از محل اکران در آن کشور دریافت می کنند. به هر صورت به دلیل کمبود سالن، منابع و… فعلا نمی توانیم به این بخش فکر کنیم.

رضاداد تاکید کرد: باید اجازه دهیم جشنواره فیلم فجر در چند دوره به همین صورت برگزار شود و انتظار حرکت به سمت جشنواره های الف جهانی را نداشته باشیم چرا که شاید نتوانیم انتظاراتی که از این جشنواره ها را وجود دارد را تامین کنیم. مانند سینمای ایران پیش فروش بلیت ها به صورت تک سانس خواهیم داشت و فروش این بلیت ها از دوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

neshast-fajr3

رضاداد در ادامه، در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد بخش بین‌الملل برای برگزاری جشنواره با توجه به محدودیت های نمایشی ایران و همچنین وضعیت انتخاب داوران گفت: در سینمای ایران، محدودیت هایی از نظر انتخاب داریم. بعضی از کسانی که می توانستند داور باشند، در تعدادی از فیلم ها حضور داشتند، مانند خانم لیلا حاتمی.شناسایی کردن فیلم در جشنواره های مختلف یک رویه عادی و ثابت است. ما نهایتا به ۳۰۰ فیلم رسیدیم و تلاش کردیم که فیلم ها را با رویکردهایی انتخاب کنیم نیاز به حذف بخش هایی از آن را نداشته باشیم و با رویکردهای سینمای ایران همگام باشد.

دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: اگر سینمای ایران را به عنوان یک سینمای نجیب و پاک و با رویکردهای خانواده، نجابت و… بتوانیم به درستی معرفی کنیم می توانیم در دریافت فیلم هایی با این رویکردها توفیقات خوبی بدست آوریم. البته ایجاد این توفیق نیاز به ساز و کار رسمی در سازمان سینمایی دارد. قرار است سازمان مستقلی تحت عنوان جشنواره ها و امور بین الملل با کارشناسان متمرکز داشته باشیم.

وی ادامه داد: تجربیات سال های سال من می گوید که اگر سازمان یافته حرکت کنیم می توانیم جشنواره ای بین المللی با تراز سینمای یران و ارزش های خودمان داشته باشیم. این مهم قطعا می تواند دست یافتی باشد اما باید جزو اولویت های مان قرار بگیرد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین الملل فیلم فجر ادامه داد: اینجا می توان به این نکته هم اشاره کرد که اگر بتوانیم برنامه ریزی درستی در این زمینه انجام دهیم می توانیم به راحتی هم وارد تولیدات مشترک شویم و از این پیله ای که خواسته یا ناخواسته دور خودمان بسته ایم خارج شویم و گستره مخاطبان بین المللی مان را افزایش دهیم. معتقدم با تلاش زیاد می توانیم جشنواره ای اوریجینال با محور قرار دادن مضامین انسانی، اخلاق، خانواده، اشتراکات فرهنگی و… داشته باشیم.

رضاداد درباره هزینه های جشنواره گفت: در هر صورت ما باید برای معرفی سینمای ایران تلاش کنیم و شاید این هزینه ها برای معرفی سینمای ایران هنوز منطقی باشد. الان در تمام جشنواره های مهم دنیا، این هزینه ها صورت می‌گیرد. ما طبیعتا باید این هزینه ها را به نیابت از موسسات خصوصی انجام می دهیم که بنیه مالی خیلی زیادی ندارند. در هر صورت در سینمای ایران، دولت بخشی از هزینه های معمول را انجام می‌دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>