سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

کانون فیلمنامه‌نویسان و سامان دادن به اساسنامه/ «من سالوادور نیستم» و داستانی طنزآمیز

reza-maghsoodi

رییس جدید کانون فیلمنامه نویسان مهمترین نیاز این مرکز را سر و سامان دادن به اساسنامه آن عنوان کرد.

رییس جدید کانون فیلمنامه نویسان مهمترین نیاز این مرکز را سر و سامان دادن به اساسنامه آن عنوان کرد.

رضا مقصودی به سوره سینما گفت: کانون فیلمنامه نویسان در شرایط حاضر، بیشتر از این که به برنامه های جدید احتیاج داشته باشد، نیازمند این است که اساسنامه خود را سر و سامان ببخشد. ما هم تلاش خود را در همین سمت و سو جهت می دهیم تا حقوق صنفی فیلمنامه نویسان به آنان برگردد و جایگاهشان را دوباره بازیابند.

وی همچنین درباره جدیدترین فیلمنامه های جلوی دوربین رفته خود توضیح داد: این روزها فیلمبرداری من «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی در برزیل در حال انجام است. درصد کمی از این فیلم در تهران فیلمبرداری شد و بقیه در آن کشور صورت می‌گیرد. این فیلم درباره یک خانواده است که برای انجام کاری (ذبح اسلامی برای رستوران‌ها) به بزریل فرستاده و در آنجا با داستان دیگری روبرو می‌شوند.

مقصودی افزود: درونمایه فیلمنامه «من سالوادور نیستم» طنز است و مخاطب را می خنداند. برای گرفتن پروانه ساخت آن یک روال عادی مطابق دیگر فیلمنامه‌ها طی شد و اینطور نبود که با حساسیت مواجه شویم. طرح و نگارش این فیلمنامه بر عهده من بود و تا زمانی که گروه در ایران مشغول به کار بود، در کنارشان بودم و از نزدیک روند کار را پیگیری می‌کردم.

نویسنده «مهر مادری» در ادامه اضافه کرد: من فیلمنامه ساخته شده ای دارم که نام آن به تازگی از «پاداش» به «از آقای رییس جمهور پاداش نگیرید» تغییر پیدا کرده است. این فیلم در دولت قبلی ساخته شد و ممیزی ها نیز از جانب آنان بر فیلم وارد شد. حالا با توجه به روی کار آمدن مدیران جدید فیلم به زودی روی پرده می‌رود. درست است که چندین سال از زمان ساخته شدن اثر می‌گذرد اما موضوع کلی آن به گونه‌ای است که فکر می‌کنم هنوز هم برای مخاطب جذاب باشد.

رضا مقصودی فیلمنامه‌نویس فیلم‌های «همیشه پای یک زن در میان است»، «لیلی با من است» و … است. یکی از تازه ترین فیلمنامه‌های او با نام «من سالوادور نیستم» با بازی رضا عطاران و یکتا ناصر این روزها به تهیه کنندگی امیر پروین حسینی و کارگردانی منوچهر هادی جلوی دوربین است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>