سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

ابراز رضایت سلیمانی از تجربه‌های سینمایی در سال ۹۳ / تجربه کار با قریبیان در «۳۶۰ درجه» متفاوت بود

hosein-soleymani1

بازیگر فیلم «۳۶۰ درجه» سام قریبیان را پدیده نوظهور سینمای ایران می‌داند.

بازیگر فیلم «۳۶۰ درجه» سام قریبیان را پدیده نوظهور سینمای ایران می‌داند.

حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: مشغول بازی در سریال «زشت و زشت تر» به کارگردانی شاهد احمدلو هستم، اما در سال ۹۳ چهار فیلم سینمایی کار کردم که بسیار راضی بودم و تجربه های متفاوتی بود. هر چهار فیلم هم ویژگی‌هایی دارد و یکی از نکات جالب هم این است که با سه فیلمسازی که اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر می گذاشتند، همکاری کردم.

وی با اشاره به فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان که در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: فیلمنامه «۳۶۰ درجه» را بسیار دوست داشتم و مکانیزم کاری سام قریبیان بسیار برای من جالب بود ، چون همه چیز از پیش تعیین شده بود و با برنامه ریزی خاصی دنبال می‌شد و حتی در نوع دکوپاژ تفاوت وجود داشت و از طرفی هم تمامی جزئیات مربوط به نقش ها ، حتی تا رنگ لباس هم مشخص بود و این نشان از اشراف و مدیریت این کارگردان داشت و من در تمام سالهای فعالیتم چنین تجربه‌ای نداشتم .

این بازیگر در ادامه درباره نقشی که بر عهده داشت گفت: نقش یک پیتزا فروش را ایفا می کنم که ابعاد شخصیتی جذابی دارد و در مجموع کاراکترهایی که در این فیلم می بینیم تمام ذهنیت ما را نسبت به قضاوت انسانها براساس ظاهر تغییر می دهد و در این فیلم کوتاهی و بلندی نقش ها هم آنچنان اهمیت ندارد ، به عنوان مثال مسعود فروتن نقشی کوتاه ، اما به شدت اثرگذار را بر عهده دارد و از دیگر فاکتورهای مثبت این کار هم عوامل بسیار حرفه ای و دوست داشتنی مانند کوهیار کلاری و حسن مصطفوی بود که من به شدت علاقه داشتم با این دوستان همکاری کنم .

سلیمانی با اشاره به فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی امیر احمد انصاری نیز گفت: در فیلم «هاری» نقش فوق العاده و متفاوتی را بر عهده داشتم و شک ندارم که نمود خوبی خواهد داشت. فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم و همچنین «پایان خدمت» حمید زرگر نژاد را بازی کردم و آماده پخش دارم و این دو کار هم جزو تجربه های خوبی بودند که در سال گذشته داشتم و از آنها لذت بردم.

hosein-soleymani2

این بازیگر سینما با اشاره به حضور فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: زمانی که این فیلم در بهمن ماه وارد جشنواره فجر نشد  طبیعتا نگاهی متفاوت با نگاه امروز وجود داشت که فیلم را نپذیرفته بود و حالا با تغییر ترکیب هیات انتخاب مسلم است که نگاه آن دوره وجود نداشته و فیلم را بسیار دقیق تر و صمیمانه تر تماشا کرده اند.باعث خوشحالی است که این فرصت فراهم شده است.

سلیمانی بار دیگر به ویژگی‌های کار در «۳۶۰ درجه» اشاره کرد و گفت : تعامل سام قریبیان با بازیگران بسیار مثبت و کارآمد بود و فارغ از هر گونه ادعا و با خلوص نیت درباره کاراکترها و پیشنهادات با هم گفتگو می‌کردیم و به همین دلیل ما هم از جان و دل مایه می گذاشتیم و با انرژی فراوان کار می کردیم. آقای فرامرز قریبیان به عنوان تهیه کننده با سابقه مشخصی که دارند در ایجاد این فضای حرفه‌ای که همه چیز مشخص ، معین و زمانبندی شده بود ، تاثیر بسزایی داشتند و همه اینها موجب می شد که انرژی مضاعفی به گروه تزریق شود.

وی ادامه داد: من با کارگردانان با تجربه بسیاری مثل کمال تبریزی و داوود میرباقری کار کردم، ولی وقتی با یک فیلمساز مواجه می‌شوی که فارغ از میزان تجربه و سابقه اش به یک دیدگاه و در واقع جایگاه درستی رسیده و با پختگی تمام عمل می‌کند، خوشحال می‌شوی. شک ندارم که سام قریبیان با این فیلم ثابت می‌کند یک پدیده جوان در سینمای ما ظهور کرده است و از این بابت خوشحال هستم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>