سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در سینما روایت

karbala1

مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری، در سی و هشتیمن جلسه سینما روایت، اکران و بررسی می‌شود.

مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری، در سی و هشتیمن جلسه سینما روایت، اکران و بررسی می‌شود.

سوره سینما- «کربلا جغرافیای یک تاریخ» مستندی سینمایی است که به روایت وقایع قیام امام حسین (ع) می پردازد. واقعه کربلا مهم ترین حادثه تاریخی و تاثیر گذار ترین حرکت انقلابی است که در بعد از عصر پیامبر(ص) رخ داد و  باعث شکل گیری حرکت فکری و ظلم ستیزانه شد که نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان تمامی آزادگان جهان رهروان بسیاری دارد.

حادثه کربلا در ابعاد مختلف باعث دگرگونی هایی شگرفی در طول تاریخ شده است. با وجود آنکه این واقعه درمذهب، سیاست و حتی هنر تاثیر گذار بوده، کمتر پیش آمده است که وقایع کربلا  در قاب تصاویر مستند با سازی شود. اکثر تصویر سازی های  تاریخی این واقعه را در قالب نمایش های مذهبی مشاهده کرده ایم. مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ»،روایتی نو از عاشورا را به نمایش می گذارد.

karbala2

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید و با صدای شهاب حسینی، محصول حوزه هنری است که اکران آن در جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان روبرو شد. این مستند در سینما روایت اکران و با حضور عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. سی و هشتمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>