سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

«فیتیله» شنبه خاموش می‌شود/ یک فیلم سینمایی دیگر از عموهای شبکه دو

fitile1

محمد مسلمی از به پایان رسیدن برنامه «فیتیله‌ای‌ها» در روز پدر خبر داد.

محمد مسلمی از به پایان رسیدن برنامه «فیتیله‌ای‌ها» در روز پدر خبر داد.

مسلمی به سوره سینما گفت: شنبه ای که در راه است مصادف است با روز تولد حضرت علی علیه السلام و روز پدر و همچنین مقارن با آخرین روزی که برنامه «فیتیله ها» از تلویزیون پخش می شود. هفت هشت قسمت آخر «فیتیله ها» به شکل تولیدی روی آنتن رفت و این چیزی بود که در طول ۱۵ سال ساخت این برنامه سابقه نداشت. روز شنبه سری آخر برنامه «فیتیله ها» به پایان خواهد رسید.

وی افزود: سیاست های جدید سازمان مبنی بر هر چه کمتر شدن برنامه های زنده و افزایش برنامه های تولیدی است. ما مشکلی با برنامه های تولیدی نداریم و اصلا این طرح را به عنوان یک طرح خوب می شناسیم اما هر برنامه ای، نمی تواند در قالب ساختار تولید قرار بگیرد. موضوع این است که «فیتیله ها» از آغاز بر مبنای اجرای زنده طراحی شد و در طول سال ها به همین شکل پیش رفت. ساختار این برنامه مدت هاست که تثبیت شده و برای مخاطب هم جا افتاده است و حالا نمی دانیم چطور باید آن را از قالبی که بر اساس آن تعریف شده و رشد کرده بیرون بیاوریم. کیفیت این برنامه برای ما از هر چیزی مهم تر است و اگر قرار باشد با تولیدی شدن این برنامه دچار تنزل بشویم، ممکن است به طور کل از ساخت آن منصرف بشویم.

مسلمی در ادامه گفت: «فیتیله ها» برنامه ای بود که ارتباط خود را با مخاطبی که در استودیو حضور داشت در لحظه خلق می کرد و اصلا پنجاه درصد کار وابستگی زیادی به بازخورد بچه ها داشت و ما بعد از دیدن واکنش آنان با استفاده از مهارت و خلاقیتی که در طول این سال ها کسب شده بود، برنامه را جلو می بردیم. این برنامه از ابتدا بر مبنای پخش زنده تعریف شده و ما امیدواریم مدیران محترم شبکه با در نظر داشتن این موضوع، در تصمیم گیری های خود در مورد آن تجدید نظر کنند.

fitile2

این کارگردان هنری تلویزیون همچنین درباره برنامه های خود برای سال ۹۴ توضیح داد: فیلمنامه ای تحت عنوان «عموهای ملکه» توسط تیمی متشکل از نازنین و نیاز اسماعیل پور و میلاد باقری آماده شده و به زودی آن را برای دریافت پروانه ساخت ارائه می کنیم. کیارش اسدی زاده این فیلم سینمایی را کارگردانی خواهد کرد. فیلمنامه دیگری هم به نام «جزیره قاتینگا و پاتینگا» وجود دارد که طراحی آن بر عهده من بوده و کریم خودسیانی نگارش آن را انجام خواهد داد. کارگردانی فیلم را نیز من و علیرضا نجف زاده مشترکا تجربه می کنیم. ما در تلاش هستیم حداقل با یک فیلم سینمایی در جشنواره فیلم کودک امسال حضور داشته باشیم.

مسلمی در پایان گفت: سال ها قبل سریالی به نام «عکاسخانه» به کارگردانی فرزین مهدی پور روی آنتن شبکه دو بود و اخیرا صحبت هایی انجام شده برای اینکه سری تازه آن را جلوی دوربین ببریم. این موضوع در حال حاضر دارد پیگیری می شود و هنوز جزئیات آن مشخص نیست اما امیدوارم به زودی موفق به ساخت آن بشویم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>