سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

بخش خصوصی را باید برای سرمایه‌گذاری مطمئن کرد/ همکاری با حوزه هنری در سینماسازی

majid-meschi

مدیر عامل موسسه سینما شهر یادآور شد باید بخش خصوصی را مطمئن به بازگشت سرمایه در سینماسازی کرد.

مدیرعامل موسسه سینما شهر یادآور شد باید بخش خصوصی را مطمئن به بازگشت سرمایه در سینماسازی کرد.

مجید مسچی به سوره سینما گفت: بازگشت سرمایه، موضوع مهمی است که باید اطمینانی در مورد آن برای بخش بخش خصوصی ایجاد شود و بعد انتظار مشارکت فعال را از اعضای آن داشته باشیم. اینکه تا امروز تمرکز پردیس های سینمایی صرفا در شهر تهران اتفاق افتاده، چیزی نیست که تنها مختص به هنر و سینما باشد. در حال حاضر برای مثال پزشکان و متخصصان درمانی هم در شهر تهران بسیار بیشتر از شهرهای دیگر حضور دارند. عدم تصدی گری دولت بر مسائل سینما اتفاق مثبتی است و شاید به همین دلیل است که عمده سالن های سینمایی ما توسط بخش خصوصی احداث می شود، اما باید توجه داشت اقدامات حمایتی دولت می تواند در جهت پیشبرد هر چه سریع تر مسیر موثر واقع شود.

این کارشناس سینما افزود: تعامل با دولت یک اقدام دو جانبه است. یک نهاد دولتی مثل حوزه هنری باید از ما درخواست مشارکت داشته باشد تا ما هم با این مرکز وارد مذاکره شویم. در سال گذشته سالن های سینمای متعلق به حوزه هنری به شکل رایگان به تجهیزات دیجیتالی مجهز شد و در صورت دریافت پیشنهاد، امسال هم حاضر به ادامه همکاری با حوزه هنری هستیم تا در نهایت هنر-صنعت سینما در کشور در شرایط بهتری قرار بگیرد.

مسچی همچنین درباره برنامه‌های کاری موسسه سینما شهر در سال ۹۴ توضیح داد: پردیس پرشین در مهرشهر کرج اواخر سال گذشته افتتاح شد و امسال بناست پردیسی را که به تازگی توسط بخش خصوصی در شهر قم بنا شده، مجهز کنیم. حمایت از اکران آثار نیز مطابق با روال سال‌های گذشته انجام می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>