سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۴:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

«ماهی و گربه» در آمریکا روی پرده رفت

mahi-va-gorbeh1

فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی در سالن بیلی وایلدر موزه یو سی ال ای به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی در سالن بیلی وایلدر موزه یو سی ال ای به نمایش درآمد.

سوره سینما- این فیلم ایرانی در سالنی که به نام بیلی‌ وایلدر کارگردان بزرگ دوران سینمای کلاسیک نام‌گذاری شده و محل دائمی فیلم دیدن او و همسرش بوده است به نمایش درآمد. فیلم با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد و تمام بلیت‌های سانس نمایش آن از روز قبل به فروش رفته بود.

بعد از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و شهرام مکری در این جلسه یک‌ساعته به سؤال‌های تماشاگران درباره سینمای ایران و فیلم «ماهی و گربه» محصول «ایران نوین فیلم» پاسخ داد. اجرای این مراسم را «پاول مالکوم» از آرشیو فیلم دانشگاه «یوسی ال ای» و از برنامه‌ریزان فستیوال «ساندنس» برعهده داشت. مکری در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان درباره اکران فیلم در ایران، از استقبال تماشاگران ایرانی خبر داد و نسل جوان ایرانی را مردمی فیلم‌دوست توصیف کرد که سینما را به شکل جدی دنبال می‌کنند.

بنا بر اعلام، برخی از چهره‌های علمی و هنرمندان ایرانی از میهمانان این برنامه بودند. مکری در ادامه این سفر به دعوت مسوولان جشنواره ساندنس برای آشنایی با شیوه کار و روش‌های حمایتی این جشنواره از فیلمسازان جهان از مرکز این جشنواره و مرکز آرشیو فیلم در هالیوود دیدار کرد. شب قبل از اکران «ماهی و گربه» هم فیلم «قصه‌ها» دیگر محصول «ایران نوین فیلم» با حضور رخشان بنی‌اعتماد در همین سالن به نمایش درآمد و با استقبال تماشاگران همراه شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>