سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۵ ق.ظ چاپ مطلب

یک جشنواره برای ستایش از فرهنگ قومی/ حرف‌های فرخنده‌کیش درباره جشنواره ژیار

farkhonde-kish-1

مدیر عامل انجمن سینمای جوان جشنواره فیلم و عکس ژیار را بستری برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ بومی استان کردستان می‌داند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان جشنواره فیلم و عکس ژیار را بستری برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ بومی استان کردستان می‌داند.

فرید فرخنده‌کیش به سوره سینما گفت: امسال نهمین دوره جشنواره عکس و فیلم کوتاه ژیار در شهر بانه برگزار می شود. این جشنواره طی دوره های قبلی در شهرهایی از استان های کردستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی از برگزار شده بود و اساسا با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان در منطقه طراحی شده است.

وی افزود: آثار شرکت کننده در این رویداد همگی موضوع آزاد دارند اما خالقان آنها، جوانان هنرمندی از استان‌هایی که ذکر کردم هستند و همگی آنان، نگاه بومی و منطقه ای خود را بر جهان اثر جاری کرده‌اند.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره عکس و فیلم ژیار سیروس صناعی است. وی مدیریت انجمن سینمای جوان استان کردستان را هم بر عهده دارد. نهمین دوره جشنواره ژیار نوزدهم تا بیست یکم اردیبهشت سال ۹۴ در شهر بانه برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>