سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

کلینت ایستوود به نمایشگاه کتاب تهران می‌رود

eastwood

کتاب «شکست‌ناپذیر: کلینت ایستوود به روایت کلینت ایستوود» با ترجمه سعید خاموش همزمان با نمایشگاه کتاب منتشر شد.

کتاب «شکست‌ناپذیر: کلینت ایستوود به روایت کلینت ایستوود» با ترجمه سعید خاموش همزمان با نمایشگاه کتاب منتشر شد.

سوره سینما- این کتاب نوشته مایکل هنری ویلسون است و شامل گفت‌وگوهایی با ایستوود سر تمام فیلم‌هایش از «آهنگ میستی را برایم بنواز» تا «آخرت» است. خلاصه داستان و عوامل هر فیلم هم ضمیمه گفت‌وگوها شده است. ایستوود رمز و رازهای کارش را در ۲۸ تا از بهترین فیلم‌هایش در این کتاب فاش کرده است. علی معلم مدیر انتشارات دنیای تصویر درباره این کتاب می‌نویسد: کلینت ایستوود با هر متر و معیاری، امروز از فیلمسازان شاخص جهان سینماست که در سنین کهنسالی نه تنها از انرژی فیلمسازی و قدرت تصویرپردازی‌ای چیزی کم نشده بلکه در حوزه فلسفه و عرفان در سینما به اوجی دست یافته که در کار کمتر فیلمسازی یافت می‌شود. مجموعه کارهای مرگ اندیشانه، تقدیرگرایانه، انسان‌دوستانه و ماوراگرای ایستوود که از «رودخانه مرموز»آغاز و با «عزیز میلیون دلاری» و «آخرت» دنبال شده، در کنار آثار موثر نافذ و قدرتمند اجتماعی مثل «بچه عوضی»، «گرن تورینو» و «شکست‌ناپذیر» و دو اثر شاخص جنگی‌اش، «نامه‌هایی از ایووجیما» و «پرچم‌های پدران ما» کارنامه سال‌های اخیر وی را پربارتر از هر فیلمسازی در این سنین جلوه می‌دهد. مرد بدون نام(نام کاراکتری وی در وسترن‌ها) اکنون مرشد معتبری است. کتاب «شکست‌ناپذیر» شرحی بر خلاقیت‌های این سینماگر برجسته، از زبان خود اوست. یک ملاقات دلپذیر با کابوی عارف سینما.

eastwood-poster

کتاب «شکست‌ناپذیر: کلینت ایستوود به روایت کلینت ایستوود» در ۳۴۹ صفحه مصور به قیمت ۲۰هزارتومان توسط انتشارات دنیای تصویر منتشر شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>