سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری «بیست هفته» تمام شد/ نظر محمدرضا غفاری درباره پایان‌بندی «کوچه بی نام»

mohamadreza-ghaffari

محمدرضا غفاری همکاری با فیلمسازان جوان را عرصه‌ای برای بروز خلاقیت خود می‌داند.

محمدرضا غفاری همکاری با فیلمسازان جوان را عرصه‌ای برای بروز خلاقیت خود می‌داند.

غفاری به سوره سینما گفت: بعد از اینکه بازی در سینمایی «کوچه بی‌نام» را به پایان رساندم، بازی در سه فیلم کوتاه داستانی و نیمه بلند را قبول کردم، به این دلیل که اینگونه آثار به بازیگر اجازه می‌دهد با آسودگی بیشتر دست به خلاقیت بزند. به عبارت بهتر بستری برای تمرین گسترده به دست می‌آورد، چیزی که در یک فیلم بلند سینمایی که برای اکران عمومی آماده می شود، مجال بروز آن وجود ندارد.

وی افزود: سه هفته پیش فیلمبرداری فیلم نیمه بلند «بیست هفته» به کارگردانی مسعود قراگزلو را به پایان رساندیم. من در این پروژه با سحر دولتشاهی و مصطفی زمانی همبازی بودم. این اثر نیمه بلند برای حضور در جشنواره ها آماده می شود و من از اینکه سهمی در آن داشتم خوشحالم. وقتی کارگردانان این آثار که جوانانی خوش ذوق و با استعداد هستند از تو دعوت می کنند تا در تجربه های ارزشمندشان شریک باشی، چه دلیلی برای دریغ همکاری وجود دارد؟ من همیشه از آثار سینمایی و کوتاه استقبال کرده‌ام.

این بازیگر همچنین گفت: از به راه افتادن گروهی مثل گروه هنر و تجربه بسیار خوشحالم. اینکه این امکان وجود دارد که در یک سانس سه چهار فیلم کوتاه به نمایش در بیاید اتفاق ارزشمندی است که من را به محض به دست آوردن فرصت به سینما می آورد. بازی در فیلم کوتاه چیزی است که پویایی بازیگر و حتی افراد حرفه ای این عرصه را زنده نگه می دارد.

kooche-bi-nam

بازیگر فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام» همچنین درباره این فیلم توضیح داد: از روزی که فیلمنامه هاتف علیمردانی را خواندم بی نهایت به آن علاقمند شدم و حیفم آمد در این فیلم سهم نداشته باشم، هرچند که نقشم به نسبت دیگر نقش ها بلند نبود. البته کاراکتری که من آن را بازی کردم نقش محوری بسیار مهمی در روند قصه داشت. از این تجربه بسیار راضی هستم و مطمئنم همانطور که در روزهای جشنواره با استقبال مخاطب روبرو شدیم در اکران عمومی هم موفق خواهیم بود.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا با پایان‌بندی «کوچه بی‌نام» موافق است، گفت: با توجه به اینکه فیلم هنوز برای مردم به نمایش در نیامده اجازه دهید اشاره مستقیمی نداشته باشم و تنها به گفتن این نکته اکتفا می‌کنم که سرنوشت کاراکتر من در «کوچه بی نام» شبیه به سرنوشتی بود که در فیلم «برف» داشتم. در آن فیلم من به پادگان برنمی‌گردم تا خدمت سربازی ام را ادامه بدهم، در فیلم «کوچه بی‌نام» هم یک نوع سرخوردگی باعث می‌شود، تصمیم ناگهانی و عجیب بگیرم.

محمدرضا غفاری در «کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی با فرهاد اصلانی، باران کوثری، ستاره پسیانی، امیر آقایی، فرشته صدر عرفایی، پانته‌آ بهرام و … همبازی بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>