سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

باید به جوانان بازیگر فرصت داد/ سمیرا حسن‌پور با تجربه‌ای متفاوت

samira-hasan-poor-1

سمیرا حسن‌پور به خاطر فیلمنامه و نقش متفاوت حضور در فیلم سینمایی «سایه‌های موازی» را پذیرفت.

سمیرا حسن‌پور به خاطر فیلمنامه و نقش متفاوت حضور در فیلم سینمایی «سایه‌های موازی» را پذیرفت.

این بازیگر که اولین تجربه حرفه ای سینمایی خود را با نقش رضوان در فیلم سینمایی «تمشک» آغاز کرد به سوره سینما گفت: بعد از بازی در فیلم سینمایی «سایه‌های موازی» به سفر رفتم و چون تازه بازگشتم تنها یک فیلمنامه در دست دارم و در حال مطالعه آن هستم. این فیلمنامه از یک کارگردان جوان است و من هم کارکردن با جوانان و فیلم اولی ها را دوست دارم ، هر فیلمسازی باید از جایی شروع کند و دیگران باید این فرصت را برای او فراهم کنند.

وی افزود: جوانانی که این روزها وارد دنیای سینما می‌شوند باهوش هستند و همیشه ایده‌های خلاقانه دارند. باید با آنها طوری رفتار کرد که دوست دارم با من هم اینگونه رفتار شود. حتی به بازیگران جوان باید فرصت داد تا مجبور نباشیم از بازیگرانی استفاده کنیم که سن خودشان از سن و سال نقشی که ایفا می‌کنند بیشتر باشد. این مساله بعد از مدتی تماشاگران را هم خسته می کند و باعث تکرار می شود.

حسن‌پور گفت: افرادی چون علیرضا امینی و پرویز شهبازی و … از جمله کارگردانانی هستند که همیشه به جوانان تازه وارد اهمیت داده اند و از استعدادهای جوانان به خوبی استفاده می‌کنند. البته تعادل در هر چیز لازم است و ورود بی منطق جوانان قطعا به صلاح سینما نیست، اما این مساله را نمی‌توان از نظر دور داشت که یک بازیگر اگر قرار باشد ۱۰ سال در یک نقش بازی کند دیگر برای مردم باورپذیر نیست و از فیلم‌ها کمتر استقبال می‌شود.

وی درباره تازه ترین تجربه خود گفت: «سایه‌های موازی» فیلمنامه متفاوتی دارد و اگر چه اصغر نعیمی همیشه فیلمنامه هایی خاص را جلوی دوربین می برد، اما این فیلم با کارهای قبلی کارگردان فرق دارد. من در این فیلم نقش نازنین را ایفا کردم و با ابوالفضل پورعرب و شهاب حسینی همبازی بودم. این فیلم بانگاهی تازه روابط انسانی را به تصویر می‌کشد و من به خاطر نقشی کاملا جدا از آنجا که در «تمشک» داشتم توانستم از قابلیت‌های بازیگری خودم بیشتر استفاده کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>