سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

اسدی‌زاده با موضوع مهاجرت فیلم می‌سازد/ احتمال اکران «شکاف» در نیمه تابستان

kiarash-asadi-zadeh

کیارش اسدی‌زاده از نگارش یک فیلمنامه سینمایی با موضوع مهاجرت خبر داد.

کیارش اسدی‌زاده از نگارش یک فیلمنامه سینمایی با موضوع مهاجرت خبر داد.

اسدی‌زاده به سوره سینما گفت: بعد از جشنواره سال گذشته، امور مربوط به بستن قراردادها و پخش بین المللی فیلم در کشورهای اروپایی توسط تهیه کننده اثر پیگیری شد. ما در اندیشه یک فرصت مناسب برای اکران عمومی فیلم هم هستیم و فکر می کنم این امکان تا دو ماه دیگر فراهم شود و احتمال اینکه فیلم تا نیمه تابستان روی پرده قرار بگیرد، وجود دارد.

وی درباره حضور «شکاف» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته توضیح داد: من منتظر کاندید شدن نبودم و حتی با وضعیتی که پیش آمد با خودم گفتم اگر در همان یک بخش موسیقی هم نامزد دریافت جایزه نمی‌شدیم، بهتر بود چون اساسا دریافتم این جشنواره ساختار و چارچوب درستی ندارد و متأسفانه باید بگویم ارزش خود را برای من از دست داد و به همین دلیل هم بود که برای شرکت دادن آن در بخش بین‌الملل هم رغبتی نداشتم.

اسدی‌زاده گفت: بازی تیم بازیگران «شکاف» به گفته بسیاری از دوستان کارشناس و منتقد بسیار خوب و درست بود اما داوران جشنواره حتی در این بخش هم به ما بی‌مهری نشان دادند. من در جریان هستم که «شکاف» یکی از معدود فیلم هایی بود که با هفت رأی کامل هیأت انتخاب به جشنواره راه پیدا کرد و به همین دلیل اینطور نادیده گرفتن آن در بخش داوری، اتفاق عجیب و دلسرد کننده بود، چون برای من محرز شد که درگیر غرض ورزی شدیم.

shekaf

این کارگردان همچنین درباره دیگر فعالیت‌های خود توضیح داد: به اتفاق شاهرخ کافی در حال نگارش فیلمنامه‌ای هستیم با عنوان «رفت» که به موضوع مهاجرت می پردازد. برای این فیلم هم احتمالا از میان بازیگران حرفه ای و چهره سینما دست به انتخاب خواهیم زد، اما هنوز دقیقا مشخص نیست که چه زمانی بتوانیم کار را کلید بزنیم. من همه تلاشم را می کنم که این فیلم را تا پایان سال ۹۴ کلید بزنم. در فیلم کودک «عموهای ملکه» هم گروه سازنده را همراهی می کنم. این فیلم را محمد مسلمی خواهد ساخت.

کیارش اسدی زاده کارگردانی فیلم های «گس» و «در انتظار معجزه» را در کارنامه دارد.