سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۸:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

فروش سینماها در نوروز ۹۴ قابل پیش‌بینی نبود/ حرف‌های مدیر سینما سپهر ساری

sepehr-sari

مدیر سینما سپهر ساری نبود تبلیغات مناسب و انتخاب نادرست فیلم‌های نوروزی را عامل کاهش مخاطب می‌داند.

مدیر سینما سپهر ساری نبود تبلیغات مناسب و انتخاب نادرست فیلم‌های نوروزی را عامل کاهش مخاطب می‌داند.

سوره سینما- علی کاویانی سال ۱۳۷۵ به عنوان سرباز وارد حوزه هنری شده و پس از فعالیت در بخش‌های مختلف، چند سال است به عنوان مدیر سینما سپهر ساری مشغول به کار است. سینمایی که یکی از بهترین سینماهای شهرستان ها است و در جذب مخاطب موفق بوده است. کاویانی نبود تبلیغات مناسب و انتخاب نادرست فیلم‌های اکران نوروز را عامل کاهش فروش بلیت در نوروز ۹۴ نسبت به سال قبل می‌داند.

سینما سپهر ساری متعلق به چه سالی است و چند صندلی ظرفیت دارد؟

علی کاویانی: سال ۱۳۴۲. این سینما تک سالنی است، یک بالکن هم دارد . سالن ۵۰۰ صندلی و بالکن هم ۵۰۰ صندلی دارد.

ساری چند سینما دارد؟

متاسفانه سه سینمای ساری تعطیل شده و تنها سینمای این شهر سینما سپهر است. سینما فرهنگ و ایران متعلق به حوزه هنری بوده و سینما فردوسی هم شخصی بوده که سال‌ها است فعالیتی ندارند.

این موضوع برای مردم شهر مهم است؟ اهالی ساری سینما رفتن را دوست دارند؟

بله. خوشبختانه مردم علاقمند به سینما هستند ولی امکانات محدود است و تعداد فیلم هایی که سینما سپهر نشان می‌دهد با توجه به محدودیت سالن، محدود می شود. این موضوع ناراحت کننده است. ما بعضی مواقع در روز دو فیلم نشان می دهیم تا این محدودیت را جبران کنیم.

پس شهر ساری نیازمند یک پردیس است؟

بله. دوستان در حوزه هنری بارها در این باره صحبت کرده اند. بازدیدهایی از سوی مدیران حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره و بهمن سبز  انجام شده و با تامین اعتبار این اتفاق می افتد. امیدوارم شرایط ساخت یک پردیس مجهز در ساری فراهم شود. پردیس ها به دلیل امکاناتی که دارند، به جذب مخاطب بیشتر برای فیلم ها کمک می کنند.

شما برنامه ویژه ای برای دانشجویان، دانش آموزان یا کارمندان دولت دارید؟

دانش‌آموزان سال گذشته در کل ایام با بلیت نیم بها فیلم ها را دیدند. رابطه ما با آموزش و پرورش رابطه خوبی است و این فرصت ایجاد شده تا دانش‌آموزان این شهر به راحتی به تماشای فیلم ها بنشینند. دانشجویان هم پارسال این امکان را داشتند که هر دو نفر با یک بلیت به دیدن فیلم بیایند. تلاش ما این است که زمینه ارتباط دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها با سینما برقرار شود.

معمولا انتقادی که به سینمای شهرستان‌ها می شود این است که خانواده‌ها و بانوان در آن راحت نیستند. سینمای شما محیطی امن برای خانواده ها است؟

بله. قطعا. خانواده ها در این سینما احساس امنیت و آرامش دارند. ما روزها در سانس های صبح میزبان دانش آموزان و دانشجویان هستیم و سانس‌های بعد از ظهر را میزبان خانواده ها که همراه عزیزانشان به تماشای فیلم ها می آیند. نوع برخورد پرسنل، رفتار با مخاطبان و کنترل سالن عاملی است که کمک می‌کند تا بانوان در این سینما راحت فیلم ببینند.

فروش نوروزی سینما سپهر چطور بود؟

متاسفانه امسال نسبت به پارسال فروش فیلم های نوروزی ضعیف بود. ما فیلم «ایران برگر» را روی پرده داشتیم که تبلیغات تلویزیونی نداشت و همین موضوع به آن ضربه زد. از وقتی تبلیغات تلویزیونی شروع شد، مخاطبان بیشتر برای دیدن فیلم ترغیب شدند. می توان گفت نسبت به فروش نوروزی سال ۹۳ هفتاد درصد افت داشتیم.

این آمار قابل توجه است. دلیل این ریزش مخاطب را چه می دانید؟

شاید خود فیلم ها. فیلم ها قدرت جذب مخاطب بالا را نداشتند. «ایران برگر» می توانست پرفروش ترین فیلم نوروز باشد اما نبود تبلیغات مناسب به فیلم ضربه زد. پارسال فیلم «معراجیها» روی پرده بود که در جشنواره اکران شده و درباره اش خبرسازی شده بود. مردم مسعود ده نمکی را می شناسند و به خاطر او به سینما می روند.  به مرور و بعد از پایان تعطیلات با رونق اطلاع رسانی درباره فیلم ها وضعیت فروش فیلم ها بهتر شده است. سال ۹۳ ما در تعطیلات نوروزی دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروش داشتیم و امسال در همان بازه زمانی، تنها ۱۲۰ هزار تومان بلیت فروختیم.

پرفروش ترین فیلم سال ۹۳ در سینمای شما کدام فیلم بود؟

فیلم های شهر موشها ۲ و معراجیها بیشترین فروش را داشتند.

بلیت سینما سپهر امسال افزایش قیمت داشته؟

بله. هزارتومان افزایش بها داشتیم. بلیت سینمایمان در سال ۹۴ پنج هزار تومان است.

این موضوع روی جذب مخاطب تاثیر ندارد؟

نه. ۵۰۰۰ تومان برای مردم پول زیادی نیست. خوشبختانه در این شهر مردم سطح درآمدشان آنقدر هست که برای سینما هزینه کنند. البته اگر فیلم ها خوب باشند.

کارکنان این سینما چند نفر هستند؟

شش نفر به جز من در این سینما فعالیت دارند. تعدادی از آنها قدیمی و باسابقه اند، تعدادی هم پرسنل جوان داریم.

خودتان در کنار مردم فیلم می بینید؟ با مشتری ها ارتباط دارید؟

بله. هم با مردم و تماشاگران فیلم ها در ارتباطم. هم با مردم درباره فیلم ها حرف می زنم و نظرشان درباره برخورد پرسنل، کیفیت خدمات، تصویر و نور و صدا را می‌شنوم. ارتباط با مردم باعث می شود سینما به فضایی گرم و خانوادگی برای آنها تبدیل شود و مطمئن باشند به دیدگاه و سلیقه آنها توجه می شود.

اگر بخواهید از ۲۰ نمره به سینما سپهر نمره ای بدهید، چه عددی را پیشنهاد می دهید؟

عدد ۱۵. به این دلیل که در سیستم سرمایشی و گرمایشی ضعف داریم. امیدوارم سال ۹۴ با همکاری نهادهای شهری و استانی، سینما سپهر که تنها سینمای ساری است از این لحاظ کامل شود و مردم برای فیلم دیدن در این سینما مشکلی نداشته باشند. با توجه به این که ما تنها سینمای شهر هستیم، مسئولان و مدیران محترم همواره از ما حمایت کرده اند و در کنارمان بوده اند تا چراغ این سینما روشن بماند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>