سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

تهیه‌کنندگانی که بازیگر شدند/ همکاری صباغ‌سرشت و انصاریان به «آخرخط» رسید

sabagh-ansarian

سحر صباغ سرشت و علی انصاریان جلوی دوربین فیلم خود رفتند.

سحر صباغ سرشت و علی انصاریان جلوی دوربین فیلم خود رفتند.

صباغ سرشت در رابطه با این همکاری به سوره سینما گفت: من علی انصاریان را سال‌هاست می‌شناسم و با علاقه او به فیلمسازی آشنا بودم اما هیچوقت فرصت همکاری با او فراهم نشد به خصوص در دو سال اخیر که من درگیر فیلم «ارسال آگهی..» بودم اما اواخر سال گذشته فرصتی پیش آمد و بهمن ماه برای کار مشترک توافق کردیم. از این رو پروانه ساخت و مراحل مقدماتی بلافاصله انجام شد تا کار اوایل امسال کلید بخورد. سناریوی این فیلم بر اساس طرحی از علی انصاریان توسط رحیم بهبودی فر نوشته و کارگردانی شد.

وی افزود: قصه «آخر خط» با زندگی روزمره مردم بیگانه نیست و قصه کاملا از دل جامعه بیرون آمده ضمن اینکه کارگردان با رعایت اصول زیبایی شناسی در تاثیرگذاری روایت نقش بسزایی داشت. در فضای فعلی که اغلب آثار به سمت سینمای مدرن و اروپای شرقی پیش می رود این فیلم درباره رفتارهای کاملا ایرانی صحبت می کند و از این نظر با سنت های کشور خودمان سازگارتر است که نمونه اش در فیلم های قدیمی بیشتر دیده می شد.

صباغ سرشت گفت: این فیلم پروانه ساخت ویدیویی دارد ولی به دلیل کیفیت بالای کار و پیش بینی ما از استقبال مخاطب قصد داریم تصمیمات جدیدی در رابطه با اکران اثر داشته باشیم. باتوجه به روایت داستان «آخر خط» لوکیشن های زیادی از جنوب تهران تا شمال و حتی لواسانات را به تصویردرآورد تا قصه اختلافات طبقاتی، تفاوت های ایدئولوژیکی و تفکر مردم و هرچه که در جامعه فعلی ما نمود عینی دارد را در قالب قصه ای جدی بازگو کند.

وی ادمه داد: از ابتدا قرار بود ایفاگر نقش اصلی به عهده علی انصاریان باشد اما من تصمیمی برای بازی نداشتم و علت حضورم در قالب نقشی کوتاه خودخواسته نبود بلکه به پیشنهاد شریکم و سایر دوستان، جلوی دوربین ظاهر شدم و معتقدم کار جلوی دوربین بسیار راحت تر از فعالیت در پشت دوربین است. درباره بازیگری بعد از سالها تنها میتوانم بگویم یک تجربه بامزه بود که امتحانش لحظات خوشایندی را برایم رقم زد.

سحر صباغ سرشت افزود: همکاری با علی انصاریان تجربه جالب و بسیار آموزنده ای بود اگرچه انصاریان سابقه زیادی در عالم هنر ندارد اما در این مدت نکاتی از او یاد گرفتم که طی این سالها سینما به من یاد نداد.بعد از این همکاری متوجه شدم اگر شریک درست انتخاب شود و شرکا همدیگر را به خوبی بشناسند هیچ مشکلی در کار پیش نخواهد آمد. علی انصاریان شیوه خاص خود را دارد که از مرام و معرفت شخصی او نشات می گیرد. گروه «آخر خط» همگی بسیار همراه و همدل بودند و در شرایطی که به خاطر آب و هوا و ساعات طولانی شب کاری شرایط سختی را سپری کردیم اما هم صمیمانه تا لحظه آخر کنار بودند و من از زحمات تک تکشان قدردانم.

«آخرخط» قصه زندگی دو برادر به نام های ابی و اسی با بازی علی انصاریان و مهران رنجبر است که با خواهرشان (شایسته ایرانی) زندگی می کنند و پدرو مادر ندارند. این دو برادر با دله دزدی روزگار می گذرانند در این بین با دختر ثروتمند و نوکیسه ای آشنا می شوند که می خواهد با سوء استفاده از این دوبرادر به مقاصد خود دررابطه با یک باند قاچاق برسد…. این فیلم در ژانر پلیسی اجتماعی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>