سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب

بررسی یک قرن مستندسازی در ایران

documentry1

مستندسازی ایران در نشست «داکیومنتری به روایت ایرانی» نقد و بررسی می‌شود.

مستندسازی ایران در نشست «داکیومنتری به روایت ایرانی» نقد و بررسی می‌شود.

سوره سینما- نخستین مجموعه نشست های تحلیلی تاریخ سینمای مستند ایران با عنوان «داکیومنتری به روایت ایرانی» به همت معاونت آموزش و پژوهش سفیرفیلم و با همکاری دانشکده سینما-تئاتر و بسیج دانشجویی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

مجموعه این نشست های تحلیلی در طول سه روز پیاپی و به صورت متمرکز از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۴ در سالن فارابی دانشگاه هنر برگزار می شود. به باور بسیاری از فیلمسازان کشورمان، سینمای مستند ایران، در بسیاری از زمینه ها از دیگر قالب های سینمایی پیشروتر بوده و این پیشتازی، ضرورت مطالعه و پژوهش نسبت به سیر تطوّر سینمای مستند ایران، شناخت اقسام منحصر به فردِ روایت در مستندهای ایرانی و بررسی جریان های شکل گرفته در سینمای مستند از نخستین جریانها تا گرایش های نوظهور مستندسازی را ایجاب می کند.

مجموعه نشست های «داکیومنتری به روایت ایرانی»، بهانه ای است برای جریان شناسی تحلیلی تاریخ سینمای مستند ایران از ابتدای ورود سینما به ایران تا به امروز. این مهم به یاری اساتید و پیشکسوتان به نامِ سینمای مستند ایران، از جمله آقایان محمد تهامی نژاد، همایون امامی، پیروز کلانتری، حمید دهقان پور، نادر طالب زاده، روبرت صافاریان، شهاب اسفندیاری و مهرداد فراهانی صورت می گیرد.

documentry2

علاقمندان برای شرکت در این مجموعه نشست های سه روزه می توانند با مراجعه به سایت سفیرفیلم و آدرس اینترنتی http://safirfilm.ir/documentary-registration به صورت اینترنتی برای حضور در این کارگاه آموزشی ثبت نام نمایند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و برنامه روزانه این نشست ها به سایت سفیرفیلم مراجعه کنید. برای شرکت کنندگان در این برنامه گواهی حضور صادر می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>