سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

ادامه تولید مجموعه داستانی «نام‌ها»/ تمایل انیمیشن‌سازان جوان به همکاری با حوزه هنری

naam-haa1

امیر مهران تاکید کرد همکاری با رضا میرکریمی در مجموعه انیمیشن «نام‌ها» آموزنده و جذاب بوده است.

امیر مهران تاکید کرد همکاری با رضا میرکریمی در مجموعه انیمیشن «نام‌ها» آموزنده و جذاب بوده است.

مهران به سوره سینما گفت: مدتی است از تولید انیمیشن دور مانده ام چون درگیر یک کار تحقیقاتی در زمینه عنوان بندی در سینما و تیتراژهایی که در ابتدا و پایان آثار سینمایی می‌بینیم هستم. البته در صدد هستم به زودی ساخت یک فیلم کوتاه تازه را شروع کنم چون داستان آن مدت هاست ذهنم را درگیر کرده است. با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صحبت‌هایی داشته ام و در صورت کسب حمایت به زودی شروع به کار می کنم. این فیلم در حدود هشت دقیقه زمان خواهد داشت و به منظور شرکت در جشنواره ها ساخته می‌شود.

این انیمیشن ساز درباره مجموعه فیلم های انیمیشن «نام‌ها» که به کارگردانی رضا میرکریمی درباره زندگینامه شهدای دفاع مقدس تولید می شود، توضیح داد: تا کنون دو فیلم از این مجموعه هفت گانه ساخته شده و زندگی شهید عباس دوران و شهید مصطفی چمران را در قالب انیمیشن روایت کرده‌ایم. به زودی یکی دو قسمت دیگر را هم آماده می کنیم و ممکن است تاپایان سال، تولید همه این هفت قسمت به پایان برسد.

مهران درباره تجربه همکاری با میرکریمی اضافه کرد: آقای میرکریمی می‌گفت به عنوان کسی که همیشه در سینما کار کرده با حوزه انیمیشن نا آشناست، اما تجربه همکاری ما نشان داد ایشان خیلی هم هوشمندانه وارد کار شده است. او ایده هایی را ارائه می کرد که در نوع خود خاص و ناب بود. آقای میرکریمی با همان نگاه سینمایی اش گاهی پیشنهادهایی به من می داد که خلاقانه و جدید بود و من از بودن در کنار او نکاتی آموختم.

naam-haa2

وی همچنین درباره همکاری خود با حوزه هنری گفت: تجربه ساخت فیلم کوتاهی با نام «روزنه» را با حمایت حوزه هنری در کارنامه دارم. این فیلم انیمیشن، جنگ را از نگاه چند گلوله روایت می‌کرد و با حضور در جشنواره های مختلف جوایز متعددی به دست آورد. من از همکاری با حوزه خاطره های خوبی دارم و اگر تا امروز فرصت همکاری دوباره پیش نیامده، صرفا به این دلیل است که پیشنهادی برای کار نداشته ام و مثل هر فیلمساز دیگری در صورت فراهم شدن شرایط برای همکاری تمایل دارم.

از مجموعه داستانی کمیک موشن «نام‌ها» که در سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود، دو اپیزود «مصطفی» و «عباس» ساخته شده و نمایش داده شده است. این مجموعه درباره سرداران بزرگ دفاع مقدس است. محمد پیرهادی تهیه‌کننده «نام‌ها» و سیدرضا میرکریمی کارگردان آن است. امیر مهران مشاور کارگردان در این پروژه انیمیشن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>