سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره فیلم شهر هشداری برای مدیران شهری باشد

mohamadi

تهیه‌کننده «حوض نقاشی» برگزاری جشنواره فیلم شهر را هشداری برای مدیران شهری می‌داند.

تهیه‌کننده «حوض نقاشی» برگزاری جشنواره فیلم شهر را هشداری برای مدیران شهری می‌داند.

سوره سینما- منوچهر محمدی در گفت و گو با روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: به عنوان شهروندی که در کلانشهری چون تهران زندگی می کنم گلایه مندم از آنچیزی که به عنوان معماری شهری  در تهران از آن نام می بریم و معتقدم در شهری فاقد معماری ایرانی اسلامی و شرقی زندگی می کنیم.

این تهیه کننده در بخش دیگری از صحبت خود گفت: متاسفانه،غلبه ساختمان سازی و اتوبان سازی بر هرچیزی در شهر می چربد و فضای تنفسی شهر را کم می کند. اینکه نمی توانیم به عنوان شهروند در شهرمان با آرامش پیاده روی کنیم و از معضل ترافیک رنج می  بریم این موضوعات همه بر زندگی روزمره ما تاثیر می گذارد. به عقیده من ریشه بسیاری از درگیری ها در سطح شهر تهران، ریشه بسیاری از سگرمه‌های شهروندان ناشی از فضای عمومی شهریست.

محمدی با بیان اینکه  از وظایف شهرداری این است که در کنار کارهای اجرایی به بعد حیات افراد جامعه هم توجه کند گفت: برگزاری جشنواره  فیلم شهر می تواند به عنوان  زنگ هشدار برای مدیران شهری باشد. باید مجوز ساخت فیلم هایی که دست روی معضلات  و مشکلات شهروندان می گذارند اجازه ساخت و نمایش بگیرند و همچنین فیلمسازان را به ساخت این آثار تشویق و ترغیب کرد.

تهیه‌کننده فیلم «بوسیدن روی ماه» در ادامه گفت: همانطور که در ابتدای صحبتم گفتم ریشه بسیاری از مشکلات مردم در شهر و حتی زندگی خصوصی شان به فضای  شهری که درآن زندگی می کنیم برمی گردد. فضای آپارتمان هایی که مردم درآن زندگی می کنند، خیابان‌های متعلق به  ۵۰ سال گذشته که درآن برج ها و مجتمع های  فراوان ساخته شده و عبور و مرور شهری را سخت می‌کند اینها همه در روحیه مردم تاثیر سوء دارد. وقتی کسی از صبح تا غروب در محل کار با انواع استرس و فشار کار دست و پنجه نرم می کند این شخص حین رفتن به خانه با برخورد ترافیک سنگین در شهر دیگر انرژی برایش نمی ماند و او شبانگاه در منزل از نظر روحی برای زندگی دیگر انرژی برایش باقی نمی ماند.

محمدی در پایان گفت: شهرداری و نهادهای فرهنگی در شهرداری تهران باید به موازات ساخت و ساز شهری به لحاظ روحی و روانی و بهداشت روانی هم جدی تر ورود نمایند و اگر فکری به حال این مشکلات نکنند و مهندسین همچنان ساخت و ساز انجام داده و از بعد روحی مردم شهر غافل شوند قطعا بدانید نسل آینده بیشترین لطمه و آسیب را خواهد دید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>