سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۱ در ۳:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره فیلم پروین در معرفی زنان برتر نقشی موثر دارد

vazire-ershad

دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی آغاز به کار جشنواره فیلم پروین را تبریک گفت.

دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی آغاز به کار جشنواره فیلم پروین را تبریک گفت.

سوره سینما- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی اظهار داشت: بی‌شک در این جشنواره تبیین شخصیت زنان بزرگ تاریخ می‌تواند جایگاهی تعیین کننده و تاثیرگذار داشته باشد. آسمان معرفت به اختران پروینی می‌بالد. هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی از تاریخ ۳۰ بهمن تا ۴ اسفند ماه سال‌جاری در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

متن کامل پیام سیدمحمد حسینی به شرح ذیل است: «هواللطیف» ریحانه نشانه گلزار زندگی        بی‌گل نمانده است بجز خار زندگی/ بانوی قهرمان! تو حصارت عفاف توست  در ذات قلعه جــوهر زنهــار زندگی/ در بنیه دوش توست قوی‌تر ز دوش مرد  خم برنداشت پیکرت از بـار زندگی/ بنیاد خانواده قوامــش ز نقش توست  بی تو خـراب می‌شــود آوار زندگی/ از دامن تو مرد به معراج می‌رود  ای اعتبار مرد و نگه‌دار زندگی/ در انقلاب بار تو همسنگ مرد بود  لنگ است بی‌حضور شما کار زندگی/ حتی هنر بدون شما رونقی نداشت  زیباست از نگاه تو دیدار زندگی/ زن! زائیده زیباترین زاویه معبد مهر و مهربانی است! زن موهبتی ریحانی است!

«فِانَّ الَمرأ هَ رَیحانَه» زن! زائر ضریح عشق است و زاهر ذرخش لطف!/ به قول بانوی شعر: در آن سرای که زن نیست، انس و شفقت نیست. هنر، جلوه لطافت روح است و زن مصداق لطافت و این هر دو چون به هم در آمیزند طرحی از زیبائیها می‌ریزند.اشاره‌ای بر آماره‌ای به اماره از ملک الشعرا، موید کلام است که: چون که اعصاب زن دقیق‌تر است   حس پنهانی‌اش رقیق‌تر است

بانوان چون سهم خویش را در هنر، ادا کنند، بی‌گمان بدان اعتلا بخشند. جشنواره فیلم پروین اعتصامی گرچه تنها، میدان رقابت بانوان نیست امّا این خطه را جز این طایفه نشان نیست؛ چه خود قافله سالاری کنند و چه کاروان داری! پس جا دارد که اگر نه به رقابت، به قرابت با قبیل هنر، قاصدان قابل قانون فطرت باشند. پیام رسان نیمه نامکشوف خلقت باشند! کاش می‌شد بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) با نقش بانوی فضیلت و حامی رسالت سیدتنا خدیجه الکبری (س)، یکجا به معرض تنویر گذاشته می‌شد. بی‌شک در این جشنواره تبیین شخصیت زنان بزرگ تاریخ می‌تواند جایگاهی تعیین کننده و تاثیرگذار داشته باشد. آسمان معرفت به اختران پروینی می‌بالد.

از کشف استعدادها غفلت نباید کرد که به قول محمد زکریای رازی: «اگر همه می‌توانستند از استعدادهای خود درست بهره بگیرند، دنیا همان بهشت موعود می‌شد که همه می‌خواهند» و چون این مکاشفه برای همه میسور و مقدور نیست، کمک به این شناخت می‌تواند از دانائی‌ها و توانائی‌های این جشنواره نشآت بگیرد.برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبار و باورتان باد.