سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۳:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب

«شهرزاد» به زودی میهمان خانه‌ها می‌شود

shahrzad1

مجموعه «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی مردادماه به شبکه نمایش خانگی می‌آید.

مجموعه «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی مردادماه به شبکه نمایش خانگی می‌آید.

سوره سینما- حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون به همراه گروهی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی تلویزیون، تئاتر و سینما در حال آماده‌سازی سریال شهرزاد است که قرار است از اواخر مردادماه به شبکه‌ی خانگی بیاید. فتحی که پیش از این با مجموعه‌های تلویزیونی «مدار صفردرجه» و «شب دهم» از  سال‌های ۱۳۰۰ و دوره‌ی پهلوی اول در تاریخ معاصر ایران گفت، این‌بار نیز با سریال «شهرزاد» به سراغ دهه‌ی سی؛ یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخ معاصر کشورمان رفته است. مجموعه ای که برای نخستین بار با تداراکاتی عظیم و با بیش از ۱۵۰ نفر عوامل در بخش خصوصی تولید می شود. این مجموعه با بیش در حدود دو سال پیش تولید و چهار ماه تولید در بیش از ۱۰۰ لوکیشین فیلمبرداری اش به نیمه رسیده و تلاش می شود تا اواخر مرداد ماه سال جاری به شبکه خانگی بیاید.

داستان سریال «شهرزاد» در دهه‌ی سی خورشیدی می‌گذرد. داستانی که روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است و توسط «نغمه ثمینی» نوشته شده است. در «شهرزاد» سه نسل از  ستاره‌های شناخته‌شده‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون در کنار یکدیگر قرار گرفتند و داستان آن را بازگو می کنند.  علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی نقش‌های اصلی آن را بازی می کنند. نصیریان و حسینی پیش از این با مجموعه‌های «میوه‌ی ممنوعه» و «مدار صفردرجه»  در کنار فتحی قرار گرفته بودند. اما ترانه علیدوستی در اولین تجربه‌ی بازی در سریال در مجموعه «شهرزاد» روبه‌روی دوربین قرار گرفته است. محمود پاک‌نیت، مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پری‌ناز ایزدیار، نسیم ادبی، لیندا کیانی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برق‌نورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از دیگر  بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.

shahrzad2

قسمت‌های میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحله‌ی فیلمبرداری است، و به‌طور هم‌زمان قسمت‌های فیلمبرداری‌شده‌ی ابتدایی در حال صداگذاری و تدوین است. مدیر تصویربرداری مجموعه‌ی «شهرزاد» را  افشین احمدی و تدوین هم‌زمان آن را مهدی حسینی‌وند انجام می‌دهد.  مدیر صدابرداری این مجموعه خسرو کیوان‌مهر و طراحی صحنه‌ی سریال «شهرزاد» را حسن روح‌پروری بر عهده دارد. طراحی لباس این سریال تاریخی  با مدیریت ژاله زکی‌زاده انجام شده.  مجموعه شهرزاد به تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری سید محمد هادی رضوی و سید محمد امامی روانه شبکه خانگی خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>