سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب
اکران نوروزی و حاشیه‌هایش/

علی‌اکبری: «حوض نقاشی» می‌تواند نوروز اکران شود

ali-akbari

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد»، «حوض نقاشی» را یکی از گزینه‌های مطلوب برای اکران نوروز ۹۲ دانست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد»، «حوض نقاشی» را یکی از گزینه‌های مطلوب برای اکران نوروز ۹۲ دانست.

محسن علی‌اکبری درباره اهمیت اکران نوروزی به خبرنگارسوره سینما گفت: از سال‌های قبل این نگاه درباره اکران نوروزی وجود دارد که فیلم‌های شاد و مفرح برای عید انتخاب شود، چون این ایام، ایام خوشی است. اما امسال فیلم کمدی در جشنواره کم بوده، اگر در جمع ۲۵ فیلم حاضر در بخش مسابقه فیلمی با مضمون طنز مشاهده نمی‌کنیم، می‌توانیم از فیلم های خارج از بخش مسابقه استفاده کنیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برای مثال اگر قرار است پنج فیلم در ترکیب نوروز وجود داشته باشد، سه عنوان از آثار مسابقه‌ای جشنواره انتخاب شود و دو فیلم هم از گروه خارج از آن تا تعادلی بین چینش برقرار شود و هم آثار کمیک داشته باشیم و هم اجتماعی. از میان آثار نمایش داده شده در جشنواره اخیر، «حوض نقاشی» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در ژانر اجتماعی مورد استقبال مردم واقع شدند و می‌توانند در ترکیب نوروز قرار بگیرند، اما با توجه به اینکه مضمون شاد و مفرح ندارند، بهتر است در کنار آنها آثار کمدی هم قرار بگیرد.

علی‌اکبری درباره اینکه از نظر وی کدام تولیدات جدید سینمای ایران برای نوروز مناسب ترند، گفت: من فیلم‌های جشنواره را به طور کامل تماشا نکردم و به نظرم بهتر است در این مورد از هیأت انتخاب آثار جشنواره و همچنین هیأت داوران نظرخواهی کرد چون همه یا بخش برگزیده‌ای از کارها را به تماشا نشسته اند. به طور کلی از میان فیلم‌های جشنواره گزینه‌های خوبی برای اکران نوروزی وجود دارند. مثل «دربند» و «تنهای تنهای تنها».


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>