سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب

برگزاری کارگاه‌های آموزشی حبیب مجیدی در لیتوانی

workshop-majidi

حبیب مجیدی دو جلسه کارگاه آموزشی در محل نمایشگاه خود در لیتوانی برگزار کرد.

حبیب مجیدی دو جلسه کارگاه آموزشی در محل نمایشگاه خود در لیتوانی برگزار کرد.
مجیدی درباره کارگاه‌های آموزشی‌اش در لیتوانی به سوره سینما گفت: نمایشگاه آثار من در سه سالن این مرکز بزرگ هنری در اروپای شمالی (موزه لیتوانی) برگزار شده است و دو جلسه کارگاه آموزشی هم به درخواست میزبانان و با فاصله زمانی یک هفته از هم در محل موزه برگزار کردم که اولی تحت عنوان «تجربیات من در سینما» و دومی تحت عنوان «عکاسی فیلم» بود.
وی ادامه داد: این جلسات مقارن با برگزاری بزرگترین فستیوال فیلم لیتوانی برگزار شد و ازین نظر اهمیت دوچندان یافت. در این کارگاه‌ها با نمایش تعداد زیادی از کارهایم که حاصل یازده سال عکاسی حرفه‌ای در سینمای ایران است، تجربیات و نحوه کارم را هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ زیبایی‌شناسی و هنری در اختیار علاقمندان قرار دادم و بسیار خوشحالم که مورد استقبال قرار گرفت و هنرمندان برجسته‌ای از شاخه‌های گوناگون هنری را در نمایشگاهم ملاقات کردم.
حبیب مجیدی گفت: در مجموع برپایی این نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی تجربه بسیار دلپذیری بود که من و ریاست محترم این مرکز مهم هنری خانم رگینا لوپینه به اتفاق ابراز امیدواری کردیم در آینده هم بتوانیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.
حبیب مجیدی عکاس ۳۶ ساله متولد تهران و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی تنها عضو ایرانی-آسیایی انجمن عکاسان فیلم امریکا (اس. ام. پی. اس. پی) است که در سراسر جهان چهل و چهار عضو اصلی دارد. در تیرماه ۹۲ هم نمایشگاهی از آثار وی در شهر رم ایتالیا برگزار شد. در نمایشگاه آثار عکاسی مجیدی با عنوان «ماه و ماهی، روایت ناتمام فیلم‌ها» که به دعوت موزه سینما، تئاتر و موسیقی لیتوانی برپا شد، سی و دو فریم عکس از تعدادی از فیلم‌هایی که مجیدی عکاسی آنها را برعهده داشته است به نمایش گذاشته شده است.
عکس‌هایی که شامل فیلم‌های «شهر زیبا»، «میم مثل مادر»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «جدایی نادر از سیمین»، «مروارید»، «برف روی شیروانی داغ»، «من و زیبا»، «بهمن»، «داره صبح می شه» می‌شود و همچنین پنج فریم از کارهای غیر سینمایی او نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>