سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۲:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب

«کربلا، جغرافیای یک تاریخ» فیلم استثنائی جشنواره ربیع‌الشهادت

behrooz-mofid

تهیه‌کننده مستند سینمایی «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» استقبال از این اثر در عراق را استثنایی دانست.

تهیه‌کننده مستند سینمایی «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» استقبال از این اثر در عراق را استثنایی دانست.

بهروز مفید به سوره سینما گفت: جشنواره ربیع الشهادت هر سال در ماه شعبان در شهر کربلا برگزار می‌شود و فیلم هایی از ۴۴ کشور در آن شرکت می‌کنند. این آثار باید با موضوع کربلا و حماسه عاشورا ساخته شده باشند. در مراسم پایانی جشنواره، سه جایزه مختلف به فیلم های برگزیده اهدا می‌شود. مدت زمان رایج فیلم های شرکت کننده حداکثر ۴۰ دقیقه است اما «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به عنوان یکی از فیلم های تقدیر شده این جشنواره یک مورد اسثتنائی برای آن به حساب می آمد. استقبال از این فیلم، استثنایی و ویژه بود.

وی افزود: مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» جایزه ویژه هیأت داوران را به دست آورد. بسیار مورد توجه داوران جشنواره و حاضران در سالن نمایش قرار گرفت، برای مثال کارگردانان مصری این جشنواره بسیار از این اثر تعریف کردند. این فیلم مستند با زیرنویس عربی برای تماشاگران غیر ایرانی به نمایش در آمد و خدا را شکر موفق شد رضایت افراد را جلب کند. از کشور خودمان نیز مجتبی راعی، محمدمهدی طباطبایی نژاد و احمد میرعلایی اثر را تماشا کردند.

karbala4

مفید در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای نمایش این فیلم دارد توضیح داد: حوزه هنری در تلاش است این فیلم سینمایی را در ماه محرم امسال روی پرده بفرستد و بعد آن را در اختیار تلویزیون قرار دهد.

مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری محصول حوزه هنری است. شهاب حسینی راوی این مستند و مجید انتظامی سازنده موسیقی آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>