سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

نامزدهای داوران انجمن منتقدان در جشنواره فیلم شهر اعلام شدند

jashnvareh-shahr1

داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پنجمین جشنواره فیلم شهر با انتشار بیانیه‌ای نامزدهای خود را اعلام کردند.

داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پنجمین جشنواره فیلم شهر با انتشار بیانیه‌ای نامزدهای خود را اعلام کردند.

سوره سینما- در این بیانیه آمده است:سینما با شهر متولد شد، امروزه چنان شهر و سینما در هم تنیده اند که نمی‌دانیم شهر سینما را در برگرفته یا سینماست که شهر را روایت می‌کند. اکنون که بیش از یک قرن از تولد این میراث پرطرفدار بشری گذشته ، سینما با همه وجود و در همه ابعاد زندگی انسان معاصر حضور دارد. انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در میان فیلم های بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم شهر فیلم هایی را مورد توجه قرار داد که شهر بعنوان شخصیت در آنها مطرح بود ، نه بعنوان مکانی برای فیلمبرداری و محل گذر قصه.

از این رو داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پنجمین جشنواره فیلم شهر مرکب از محسن بیگ آقا، شاپور عظیمی و علیرضا غفاری نامزدهای خود را به این شرح به ترتیب حروف الفبا اعلام می‌کنند:

امروز (به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی)

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (به تهیه کنندگی علی جلیلوند و کارگردانی وحید جلیلوند)

دربند (به تهیه کنندگی امیر سماواتی و کارگردانی پرویزشهبازی)

رخ دیوانه (به تهیه کنندگی بیتا منصوری و کارگردانی ابوالحسن داوودی)

شیفت شب (به تهیه کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی)

نارنجی‌پوش (به تهیه کنندگی و کارگردانی داریوش مهرجویی)

تندیس انجمن منتقدان به فیلم برگزیده داوران انجمن در اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم شهر اهدا خواهد شد. اختتامیه جشنواره فیلم شهر روز سه شنبه ۱۲ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>