سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب

پخش تیزرهای «اسب سفید پادشاه» از امروز/ فیلم خوب در هر زمانی می‌فروشد

asbe-sefide-padeshah

یک پخش‌کننده معتقد است فروش فیلم‌های روی پرده با وجود کاهش کلی مخاطبان، قابل توجه است.

یک پخش‌کننده معتقد است فروش فیلم‌های روی پرده با وجود کاهش کلی مخاطبان، قابل توجه است.

حبیب اسماعیلی به سوره سینما گفت: یک فیلم سینمایی با کیفیت مطلوب، فارغ از اینکه در چه زمانی اکران شود و چقدر از امکانات تبلیغاتی بهره مند باشد، می تواند گیشه خوب خود را به دست بیاورد. این موضوع چیزی است که به کرات به ما ثابت شده است. بنابراین، چیزی به نام فصل مرده اکران یا فرصت طلایی اکران عملا وجود ندارد. مگر نه اینکه در همین نوروز ۹۴ ما شاهد دو فیلم سینمایی بودیم که به رغم نمایش در بهترین زمان سال، گیشه خوبی را به دست نیاوردند؟

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان در فصل امتحانات خود به سر می برند، اما فیلمی مثل «نهنگ عنبر» میلیاردی شده است. پس نتیجه می گیریم مخاطب در هر زمانی به سینما می آید اگر فیلم خوبی برایش تولید کرده باشیم. این روزها از ریزش مخاطب صحبت می شود اما باید توجه داشت که این موضوع توجیه خوبی برای عدم فروش فیلم ها نیست. درست است که سینما دهه به دهه مخاطبان کمتری داشته، اما درباره هر موضوعی باید با در نظر گرفتن مقتضیات آن و شرایط ویژه اش صحبت کرد. فیلمی مثل «قرمز» به کارگردانی فریدون جیرانی را به خاطر بیاورید. بررسی آمار فروش این فیلم نشان می دهد یک میلیون شهروند تهرانی به تماشای این اثر نشستند و اگر قرار باشد به قیمت بلیت امروز یک مبلغ برای این فروش تعیین کرد، با یک رقم شش میلیارد تومانی مواجه می شویم، اتفاقی که حقیقتا به ندرت در سینمای ما رخ می دهد.

اسماعیلی همچنین گفت: روی هم رفته باید دانست مخاطب در وهله اول برای سرگرم شدن به سینما می آید. به همین دلیل است که فیلمی مثل «رد کارپت» حتی در ماه مبارک رمضان هم خوب می فروشد. بهتر است به جای تقسیم بندی زمان اکران به فصل مرده و … به بالا بردن کیفیت آثار بیاندیشیم، البته نمی توان انکار کرد که سهم تبلیغات تا حد زیادی بر فروش فیلم اثرگذار است. شرکت ما این روزها پخش فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی را بر عهده دارد. این فیلم در دو هفته آغاز اکران فروش متوسطی را به دست آورد، ضمن اینکه تبلیغاتی هم نداشت، اما از امروز پخش تیزرهای آن از تلویزیون شروع می‌شود. این فیلم تا امروز حدود ۸۰ میلیون تومان در تهران و حدود ۴۰ میلیون تومان در شهرستان ها فروخته است.

«اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و با بازی الناز شاکردوست ، فرهاد قائمیان ، مجید یاسر و … این روزها روی پرده است.