سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

استقبال مردم روزه‌دار در غروب‌های تابستان از سینما

cinema-farhang

مدیر سینما فرهنگ معتقد است در ایام ماه مبارک رمضان سینما همچنان می‌تواند از استقبال مخاطب بهره‌مند باشد.

مدیر سینما فرهنگ معتقد است در ایام ماه مبارک رمضان سینما همچنان می‌تواند از استقبال مخاطب بهره‌مند باشد.

علی هیربد به سوره سینما گفت: برای اکران ماه رمضان و اینکه چه آثاری را نمایش بدهیم هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم، اما اگر فیلم خوبی بیاید، حتما برنامه خود را عوض می‌کنیم. سینما فرهنگ از ساعت ۱۱ صبح آغاز به کار می‌کند، اما در ماه مبارک رمضان این زمان را به تعویق می اندازیم و در عوض ممکن است تا پاسی از شب نمایش فیلم‌ها ادامه داشته باشد. قرار دادن سانس فوق العاده، اتفاقی است که در ماه رمضان برای فیلم های پر فروش به کرات اتفاق افتاده است.

وی افزود: به نظر من تصوری مبنی بر اینکه در ماه مبارک رمضان مخاطبان سینما به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد، درست نیست. اگر دقت کرده باشید بعد از اذان مغرب و مدت کوتاهی که به افطار روزه داران می‌گذرد، خیابان های شهر پر می شود از مردمی که تازه از خانه بیرون می آیند. در این زمان هم از گرمای هوا کاسته شده و هم رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و … آغاز به کار کرده‌اند. پس طبیعی است که سالن های سینما هم یکی از انتخاب های مردم برای گذران وقت باشد.

هیربد همچنین درباره وضعیت فروش فیلم ها در زمان حاضر توضیح داد: «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم رتبه اول را در فروش دارد. سینما فرهنگ اکران این فیلم را کمی دیرتر از دیگر سالن ها شروع کرد اما در حال حاضر حدود یک دهم کل فروش تهران این فیلم مربوط به سینمای ماست. این اثر سینمایی تا امروز رکوردشکن بوده است. بعد از آن، «قصه‌ها» در رتبه دوم قرار می گیرد و «در دنیای تو ساعت چند است؟» نیز در جایگاه سوم نشسته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>