سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۸:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

با توجه به مشکل مالی تلویزیون، ترجیح می‌دهم بیکار بمانم

shirin-bina

شیرین بینا هم مثل اغلب بازیگران شرایط بد اقتصادی را مانع ادامه فعالیت‌هایش می‌داند.

شیرین بینا هم مثل اغلب بازیگران شرایط بد اقتصادی را مانع ادامه فعالیت‌هایش می‌داند.

بینا به سوره سینما گفت: بعد از فیلم سینمایی «پنج ستاره» پیشنهاد مناسبی نداشتم و از طرفی با شرایط بد اقتصادی که ابتدا دعوت به کار می‌کنند اما بعد دیگر از پرداخت دستمزد خبری نیست ترجیح می‌دهم کار نکنم. بازیگران سال ها زحمت کشیده اند و غیر از حرفه شان کار دیگری بلد نیستند، متاسفانه اغلب همکاران من از صدا و سیما طلبکارند و کسی هم پاسخگوی آنها نیست. بازیگران در چنین شرایطی مجبورند به فکر درآمد از راهی دیگر باشند.

وی افزود: امیدوارم شرایط بهتر شود اگر به جای افرادی که سررشته ای از هنر ندارند چند کارشناس بیاورند و هر کس در رشته خود کارمندانش را هدایت کند، وضعیت بهتر می‌شود. با تغییر و تحولاتی که در سازمان صدا و سیما رخ داده است امیدوارم شاهد بهتر شدن اوضاع باشیم. آنچه در این سال ها از رسانه ملی دور شده بحث فرهنگسازی است. اغلب فیلمنامه‌نویس‌ها انگیزه ای برای کار ندارند و دائم با پایین آمدن سطح کیفی فیلمنامه روبرو می‌شویم.

بازیگر فیلم «بوی پیرهن یوسف» ادامه داد: در این بین کسانی هستند که به پشتوانه پول نقش می‌خرند. اینها هیچوقت نمی‌توانند جای بازیگران قدیمی را بگیرند فقط تعادل را بر هم می‌زنند. تقریبا هیچکس به این افراد نه نمی‌گوید چون آنها نه تنها دستمزدی طلب نمی کنند بلکه پول هم با خودشان می آورند تنها نتیجه‌ای که باخود می آورند دور کردن مردم از رسانه ملی و علاقه‌شان به سریال های ترکی است. این مساله تنها در عالم هنر نیست و مردم هم به شکل های مختلف با آن درگیرند.

بازیگر مجموعه «مشق عشق» ادامه داد: البته هنوز برخی دوستان ما به هر قیمتی که شده در تلاشند تا اساس هنر را نگه دارند اما با برخی محدودیت‌های موجود نمی توانند به راحتی فعالیت‌شان را ادامه دهند. به خصوص که در جامعه هنر های تصویری ما زیابیی شناسی چندان اهمیت ندارد و جاذبه های تصویری در گریم و طراحی های لباس و صحنه دلسوزانه نیست. مردم زمانی می توانند به تلویزیون توجه نشان دهند که رسانه هم به خواسته هایشان توجه کند.

بینا گفت: انسان به امید زنده است و ما هم امیدواریم در این دوره همه چیز به سمتی پیش برود که هم هنرمندان بتوانند کارشان را ادامه دهند هم مردم از رسانه‌ها و حتی سینما استقبال کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>