سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
محمدی در گفتگو با سوره سینما:

بیکاری میان سینماگران اپیدمی شده است

akram-mohamadi

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» علت کم کاری خود و بیکاری بیشتر اهالی سینما را تولید نشدن آثار شاخص و کمبود فیلمنامه مناسب دانست.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» علت کم کاری خود و بیکاری بیشتر اهالی سینما را تولید نشدن آثار شاخص و کمبود فیلمنامه مناسب دانست.

اکرم محمدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره علت کم کاری خود و کمرنگ شدن حضورش به سوره سینما گفت: من تقربا نزدیک به یک سال است که بیکار هستم و فکر می‌کنم در بین همکارانم این بیکاری تبدیل به یک اپیدمی شده است.

 بازیگر فیلم سینمایی «دایره زنگی» ادامه داد: سینما مدتی است حال خوبی ندارد و تلویزیون با کمبود بودجه مواجه است به طوری که یا اغلب کارها به مرحله تولید نمی‌رسند یا بعد از تولید با نبود بودجه دچار مشکلات تسویه حسابی می‌شوند. مثلا من از سریال مناسبتی «چمدان» هنوز طلبکارم و بیشتر عوامل نیز تسویه حساب نکردند .تهیه کننده هم همچنان به دنبال تامین مالی از تلویزیون است.

 بازیگر فیلم سینمایی «ساحره» افزود: تقریبا و تحقیقا بیشتر همکاران من بیکار هستند. خارج از بحث مالی که به نظرم برای من در اولویت دوم قرار می‌گیرد، فیلمنامه‌های ضعیف بزرگترین مشکل کارهایی که انجام می‌شوند است. از این رو پیشنهادهایی که به ما می‌شود اغلب از فیلمنامه ضعیف برخوردارند که من شخصا بین بازی در یک کار کم کیفیت و کم کاری همین کم کاری را انتخاب کرده‌ام. چرا که احساس می‌کنم مردم از ما انتطار ندارند در هر کار ضعیفی حضور داشته باشیم.

 بازیگر سریال «پدرسالار» ادامه داد: در چنین شرایطی مجموعه های ماندگار مانند «خانه سبز»، «پدرسالار» و غیره که برای مردم تبدیل به یک نوستالژی شده است، کمتر تولید می‌شود و در صحبت هایی که گاهی با مردم داریم متوجه می‌شویم، هم اکنون با وجود ساخته شدن این همه سریال هیچ کدام ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار نمی‌کنند. واقعا در کارهایی که تنها به قصد پرکردن آنتن ساخته می‌شوند نمی‌توان حضور داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» درباره وجه تمایز نوع کارکردن کارگردانانی مانندعلی حاتمی و غیره که آثارشان ماندگار شده‌اند چنین گفت: مطمئنا حضور تاثیرگذار آثارشاخص علی حاتمی‌ها نمی‌تواند تا ابد سینما و تلویزیون را تغذیه کند. ما نیز نباید فکر کنیم که دیگر کسی نمی‌تواند جای آنها را بگیرد. آنان روش و سلوک خودشان را داشتند که منحصر به فرد بود. کارگردانان نسل جوان هم نحوه عملکرد خودشان را دارند که حداقل در کارگردانانی که من در سال‌های اخیر با آنها کار کرده‌ام خلاقیت و توانایی زیادی وجود دارد. در ارزیابی اجمالی می‌توان دلیل کمبود آثار شاخص را نوشته نشدن فیلمنامه مناسب و تاثیرگذار دانست.

محمدی در پایان درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: در جشنواره امسال ۳ فیلم را دیدم . « قاعده تصادف»،«سر به مهر» و «جیب برخیابان جنوبی» که از «قاعده تصادف» خوشم آمد و دو فیلم دیگر هم قابل قبول بودند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>