سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

شباهت «دردسرهای عظیم۲» با سری اول مجموعه/تفاوت نگارش در سریال مناسبتی

dardesar-azim-1

نویسنده مجموعه «دردسرهای عظیم۲» تفاوت این سریال را با سری اول آن در نوع اتفاقات قصه می‌داند.

نویسنده مجموعه «دردسرهای عظیم۲» تفاوت این سریال را با سری اول آن در نوع اتفاقات قصه می‌داند.

علیرضا کاظمی‌پور به سوره سینما گفت: از ابتدای سال ۹۴ درگیر سریال «دردسرهای عظیم۲» شدم. پخش این مجموعه از پنجشنبه بیست و هشتم خرداد آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. سری دوم مجموعه از نظر شخصیت های راوی قصه تغییری نکرده و همان افرادی که در سری اول مجموعه شاهد بودیم، این بار هم در بطن آن حضور دارند و این بار با اتفاق افتادن ماجراهای تازه، به شکل دیگری نظر مخاطب را جلب خواهیم کرد. من و امیر عربی همه تلاش خودمان را به خرج داده ایم که خوب بنویسیم و امیدوارم موفق شده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوشتن سریال مناسبتی با دیگر سریال ها تفاوت دارد، گفت: قطعا به سبب حال و هوای خاصی که بر مجموعه های مناسبتی مذهبی حاکم است، ما هم باید قواعدی را رعایت می کردیم. بدیهی است که عید نوروز، ماه محرم و ماه مبارک رمضان و … هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و سازندگان سریال هایی متناسب با این ایام باید با در نظر گرفتن مختصات دینی و عرفی و فرهنگی و … شروع به کار کنند. ما سعی کرده ایم «دردسرهای عظیم ۲» حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد.

dardesar-azim-2

کاظمی پور درباره اینکه سبک کاری خود را در کدام ژانر نویسندگی دسته بندی می کند، اضافه کرد: با اینکه تا امروز سریال های متعددی با حال و هوای کمدی نوشته ام باید بگویم خود را یک طنزنویس به حساب نمی آورم و از نظر خودم یک درام نویس هستم. جالب است بدانید سری دوم «دردسرهای عظیم» هم مانند سری اول آن رگه هایی از طنز و ملودرام را با هم دارد، اما تلاش کردیم با توجه به اینکه اثر در ماه رمضان پخش می شود، وزن درام آن را کمی بیشتر کنیم.

این فیلمنامه نویس درباره دیگر فعالیت های خود توضیح داد: چندی پیش فیلمنامه «فقط به خاطر تو» را بازنویسی کردم. این اثر به تهیه کنندگی یوسف صمدزاده و به کارگردانی بیژن شیرمرز این روزها در حال فیلمبرداری است و محوریت آن فالگیری است. این فیلمنامه داستان دختری به نام تیناست که پیشگویی عمه خود را باور دارد.

dardesar-azim-3

سریال «دردسرهای عظیم ۲»به تهیه کنندگی مهران مهام و کارگردانی برزو نیک‌نژاد و با بازی مهدی هاشمی، جواد عزتی، الناز حبیبی، مریم سعادت، پرستو گلستانی، زهره فکور صبور، مهران رجبی، اشکان اشتیاق،  شهین تسلیمی، امیر غفارمنش، صفا آقاجانی، بهشاد شریفیان، محمد مهدی مطلبی، مهنوش صادقی و… در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «با پیدا شدن بچه‌ای در ماشین و آمدن خانواده لطیف (جواد عزتی) از شهرستان و دعوت از خانواده پدری بهار (الناز حبیبی)، آندو دچار دردسرهای فراوانی می‌شوند. فرحان (مهدی هاشمی) که خود را مدیون کمک‌های لطیف و بهار می‌داند، سعی می‌کند مشکلات پیش آمده برای آنها را حل و فصل کند، اما…». علیرضا کاظمی پور و امیر عربی نویسندگی این اثر را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>