سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

تدارک برای دیدن شدن فیلم «رستاخیز» توسط زائران حرم امام رضا (ع)

Rastakhiz

رییس حوزه هنری خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب عرب زبان برای فیلم «رستاخیز» خبر داد.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب عرب زبان برای فیلم «رستاخیز» خبر داد.

سوره سینما- رییس حوزه هنری خراسان رضوی از تلاش برای استفاده از ابزار تبلیغاتی در هتل ها برای آشنایی زائران عرب زبان حرم مطهر امام رضا(ع) با فیلم «رستاخیز» و همچنین امکان نمایش این فیلم به زبان عربی در یک سانس از روز یا هفته برای آنها سخن گفت.

به گزارش ستاد خبری فیلم «رستاخیز»، سید جواد رفائی رییس حوزه هنری خراسان رضوی درباره برنامه ریزی ها در مشهد مقدس برای اکران فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش گفت: مشهد مقدس سالانه ۲۵ میلیون زائر ایرانی و حدود دو میلیون زائر عرب دارد بنابراین فیلم «رستاخیز» می تواند مخاطبان زیادی در این شهر داشته باشد.

وی ادامه داد: «رستاخیز» می تواند مورد توجه همه مسلمانان در ایران و جهان قرار بگیرد و به دلیل ورود زائران بسیار به شهر مشهد سعی ما بر این است که بتوانیم شرایط مناسبی را برای تبلیغات و معرفی این فیلم داشته باشیم.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی درباره برنامه هایی که برای اکران فیلم رستاخیز در این استان ترتیب داده شده است، گفت: ما امیدواریم بتوانیم طی جلساتی که با شهرداری مشهد و سازمان میراث فرهنگی داریم بحث تبلیغات شهری را به شکل گسترده ای فراهم کنیم و برای اینکه این تبلیغات بیشتر در ذهن و خاطر مردم باقی بماند از پنج روز مانده به اکران فیلم تبلیغات را آغاز می کنیم.

رفائی با اشاره با حضور زائران و مسافران در ایام تابستان و همزمان با اکران «رستاخیز» در مشهد تصریح کرد: ما ساز و کاری هم برای زائران عرب زبان در نظر گرفته ایم و آن این است که در تلاشیم تا بتوانیم با مذاکراتی با سازمان میراث فرهنگی بعضی از ابزار تبلیغاتی چون آنونس، بروشور و استند را در هتل ها قرار دهیم و همچنین متناسب با شناسایی ظرفیت ها بتوانیم در روز یا در هفته یک سانس نمایش فیلم به زبان عربی برای مهمانان عرب داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سعی می کنیم مدیرکل سازمان میراث فرهنگی مشهد را متقاعد کنیم تا آنونس های فیلم «رستاخیز» در این هتل ها نمایش داده شود. همچنین جلسه ای هم با اتحادیه هتل داران شهر مشهد خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت هتل ها به نحو مطلوب بهره ببریم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به محتوا و داستان فیلم «رستاخیز» و با توجه به فضای فرهنگی شهر مقدس مشهد عنوان کرد: این اثر درباره یک جریان بزرگ تاریخی است و اعتقادات ما را بیان می کند و از این حیث فکر می کنم استقبال خوبی از این فیلم در این شهر صورت بگیرد.

رفائی به امکان تبلیغات شفاهی با توجه به ویژگی های فیلم اشاره و بیان کرد: حتی بخشی از تبلیغات فیلم در این شهر توسط خود مردم صورت خواهد گرفت و خود مردم بعد از رفتن به سینما و تماشای فیلم مبلغ آن خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم تبلیغات گسترده ای را در شبکه های مجازی خواهیم داشت و از ظرفیت این شبکه ها هم استفاده می کنیم و با توجه به همه این موارد فکر می کنم «رستاخیز» در مشهد پرفروش خواهد شد. از طرفی دیگر سینما هویزه مشهد یک قطب بزرگ سینمایی در کشور است و تماشای فیلم در این سالن هم می تواند به نوعی تبلیغی برای فیلم باشد.

رفائی در پایان درباره امکان نمایش فیلم در کشورهای همسایه و شرق ایران بیان کرد: می توان از طریق بسیج هنرمندان این امکان را فراهم کرد تا فیلم «رستاخیز» در شرق ایران و در کشورهای افغانستان، هند و پاکستان به نمایش درآید و یا توزیع شود.

فیلم سینمایی رستاخیز همزمان با عید فطر به سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران می شود. همچنین مقرر شده است تا اکران فیلم در شهرستان ها هم همزمان با تهران انجام شود.

«رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است. فیلم در کنار حضور تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود. سایت فیلم «رستاخیز» به آدرسttp://rastakhizmovie.com  نیز راه اندازی شده که شامل اطلاعات، عکس‌ها و آنونس‌های مربوط به فیلم است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>