سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۳۹۴ در ۹:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

تجلیل جشنواره فیلم سانفرانسیسکو از گوهر خیراندیش/ بازی همزمان در دو پروژه برای اولین بار

gohar

گوهر خیراندیش از سفر خود در ماه آینده به سانفرانسیسکو برای شرکت در فستیوال فیلم ایرانی این شهر خبر داد.

گوهر خیراندیش از سفر خود در ماه آینده به سانفرانسیسکو برای شرکت در فستیوال فیلم ایرانی این شهر خبر داد.

گوهر خیر اندیش به سوره سینما گفت: مدتی پیش یکی از فیلمسازان جوان کشور، پوریا حیدری، یک فیلموگرافی از من ساخت که من در مورد آن در جشن حافظی که اخیرا برگزار شد صحبت کردم. قرار است در فستیوال فیلم سانفرانسیسکو که این فیلم را به نمایش در می آورد، تجلیل از من صورت بگیرد. هفته قبل ایمیلی از طرف این جشنواره دریافت کردم و سفر من در ماه سپتامبر به سانفرانسیسکو انجام خواهد شد. در این فیلم مستند صد نفر از همکاران متشکل از بازیگران، کارگردانان، فیلمبرداران، طراحان صحنه و لباس و گریم و … در مورد من به صحبت کرده‌اند. من این فیلم را دیده ام و باید بگویم از شنیدن صحبت های همکارانم درباره خودم خوشحال شدم و از اینکه آنان از کار من راضی بودند احساس خوبی داشتم.

بازیگر فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» درباره این روزهای خود گفت: برای اولین بار در این چهل و چند سال بازیگری به شکل همزمان بر سر دو پروژه حاضر هستم و البته این شرایط اجتناب ناپذیر بود. در حال حاضر من مشغول بازی در فیلم سینمایی «در نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان هستم اما به این دلیل که بخشی از صحنه های خارجی و عبوری سریال «معمای شاه» نیز باقی مانده بود، عصرها بعد از اینکه کارم در این فیلم تمام می شود بر سر صحنه آن سریال حاضر می شوم. این مجموعه تاریخی معماری سنگینی در برخی از لوکیشن ها داشت و ما مجبور بودیم تا آماده شدن شرایط فیلمبرداری و ساخته شدن دکورها صبر کنیم.

وی افزود: البته از یک نظر خوش شانسی آورده ام و آن اینکه سکانس های باقی مانده از «معمای شاه» بیرونی و عبوری هستند و قرار نیست حس و انرژی زیادی از من بگیرد. اگر غیر از این بود، با توجه به اینکه نقش من در فیلم سینمایی «در نیمه شب اتفاق افتاد» مادرانه و عاطفی است با دشواری زیادی روبرو می شدم، زیرا ممکن بود تداخل حسی اتفاق بیفتد. صحنه هایی که قرار است برای سریال تهیه شود، اغلب لانگ شات و کم دیالوگ هستند و من از این بابت خوش اقبال بوده ام.

خیراندیش درباره جدیدترین تجربه سینمایی خود اضافه کرد: در «در نیمه شب اتفاق افتاد» در نقش خواهر شخصیتی حاضر شده ام که حامد بهداد آن را بازی می کند، اما به این دلیل که فرزندی ندارم محبتی مادرانه به او دارم و او را وارث خود قرار داده ام. فضای احساسی و خاصی بر کلیت داستان حاکم است و در پشت صحنه نیز یک جمع کوچک و بسیار یکدست و صمیمی با هم شروع به کار کرده اند. من تینا پاکروان را از آن زمانی که در پروژه «کلاه پهلوی» همکار بودیم می شناسم. ارتباط ما بعد از آن هم ادامه داشت تا اینکه از من برای ساخت دومین فیلمش دعوت کرد. این پروژه یک ویژگی خیلی خاص برای من دارد. این اولین بار است که تمام لباس‌های من برای حضور در جلوی دوربین طراحی، خریداری یا دوخته شده است و من چیزی را از کمد شخصی خودم به سر صحنه نیاورده‌ام. جالب است بدانید بسیاری از طراحان صحنه و لباس، از کمد خانه من لباس انتخاب می کنند.

فیلم سینمایی «در نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان این روزها در مرحله فیلمبرداری است. حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی و مهراب رضایی در این اثر بازی می کنند. شقایق فراهانی نیز به تازگی به گروه پیوسته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>