سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

بعد از «پایتخت» دلم برای فهیمه تنگ می‌شود/ بهترین قاضی همبازی‌های مازنی‌ام هستند

nosrati1

بازیگر نقش فهیمه تاکید کرد این نقش را دوست دارد و دلش برای این شخصیت تنگ می‌شود.

بازیگر نقش فهیمه تاکید کرد این نقش را دوست دارد و دلش برای این شخصیت تنگ می‌شود.

سوره سینما- «پایتخت ۴» یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های رمضانی امسال بود. کار بازیگران دیده شد و مردم مثل سه بخش قبلی با شخصیت‌های این مجموعه همراه شدند. نسرین نصرتی هم مانند دیگر بازیگران حضوری دوست داشتنی و شیرین دارد.

از حال و هوای این روزها که با تلاش شبانه روزی در حال کار هستید برایمان بگویید.

نسرین نصرتی: «پایتخت» یک گروه عالی و از نظر من مثال‌زدنی است. تک تک بچه ها با وجود ماه ها دوری از خانواده در گرمای هوای این منطقه بدون اینکه اعتراضی داشته باشند با جان و دل کار می‌کنند. همه با هم صمیمی هستند و لبخندی که از روز اول روی لب داشتند تفاوتی با امروز نکرده است. از این نظر همکاری و تجربه متفاوتی با این گروه داشتم.

شما با لهجه صحبت می‌کنید و این کار را سخت می‌کرده. نگران قضاوت‌ها نبودید؟

من مازندرانی نیستم، اما به نظرم همه ما حداقل در سال یکی دوبار به شمال کشور مخصوصا مازندران که به تهران نزدیک تر است سفر می کنیم و لحن و آوای مردم به گوشمان آشناست. اما نهایت تلاشم را می کنم بتوانم همه چیز را درست ادا کنم، حتی از بچه های مازنی گروه گاهی مشورت می گیرم و با آنها تبادل نظر می‌کنم. آنها بهترین قاضی در لحظه هستند. اصلا دوست ندارم خطا کنم امیدوارم این تلاش در بازی هم دیده شود و مردم کار را دوست داشته باشند.

خلق هر شخصیت جدید برای اینکه به دل بنشیند مصایب خود را دارد. شما چه دغدغه‌هایی داشتید؟

اینکه گاهی به شوخی یک جمله را با لهجه ای خاص بیان کنید چندان سخت نیست اما اینکه قرار باشد زبان یا لهجه ای خاص در وجود شما رسوخ کند وجزیی از کاراکتر شما باشد موضوعی است که بازیگر باید حفظش کند و مراقب باشد خطا نکند. وقتی قرار است لهجه ای بازی شود باید نهایت دقت را به خرج داد یعنی بازیگر حواسش باشد چه چیزهایی به درد کار می خورد و همیشه خودش را برای دریافت نکات ریز آماده کند. برای فهیمه هرروز هم اگر چیز جدیدی بشنوم که فکر کنم به درد نقشم می خورد از آن استفاده خواهم کرد.

فهیمه چقدر ممکن است در کارهای بعدی مشابه داشته باشد؟

یکی دوتا پیشنهاد داشتم اما قبول نکردم چون این لهجه مخصوص فهیمه است. از اول هم برای فهیمه «پایتخت» می خواستم و امکان ندارد بخواهم نقشی مشابه این بازی کنم. این پیشنهادها معمولا مطرح می شود به دلیل آنکه برخی فیلمسازان دنبال کار آسان هستند. سراغت می آیند چون می‌خواهند کاری که قبلا ثابت کردی حتما می توانی انجام دهی را بازی کنی. در صورتی که من نگاهم به بازیگری اینطور نیست من اتفاقا دنبال چیزهای سخت هستم و دوست دارم با موقعیت‌های جدید روبرو شوم.

nosrati2

«پایتخت»را چقدر دوست دارید؟

من عاشق «پایتخت» هستم . هر بار این سریال ساخته شد فکر نمی‌کردم سری بعد قرار است ساخته شود. هر بار با علاقه همه قسمت ها را دنبال می کردم. سری دو این مجموعه به گونه ای بود که فقط فصل شمال را بازی داشتم به همین خاطر عید که روی آنتن رفت توانستم با خیال راحت کار را تماشا کنم. سری سوم هم ایام نوروز روی آنتن رفت و به هر طریق سعی می کردم همه قسمت ها را ببینم، اگر فرصت نمی‌شد آن را ضبط می کردم. امسال هم تکرار مجموعه، یکی دوبار پخش می‌شود و سعی می‌کنم خودم را به یکی از آنها برسانم.

بازخورد مردم مازندران را چطور دیدید؟

یکی از جذاب ترین اتفاقات بازیگری بازی لهجه است. همیشه این دغدغه را دارم که بتوانم در قالب کاراکترهایی با لهجه های متفاوت بازی کنم. این جزو دغدغه های من است و دائم برایش وقت می گذارم. بعد از ازدواجم به واسطه آذری بودن همسرم توانستم زبان ترکی یاد بگیرم و همیشه هم از او سوال دارم. خوشحالم که فهیمه بین مردم به خصوص مردم مازندران پذیرفته شده چون در این صورت مطمئن می شوم به لهجه شان جسارت نکردم.

نسبت به این کاراکتر چه حسی دارید؟ و معمولا چقدر کنار نسرین نصرتی می ماند؟

فهیمه الان بازی نمی شود چون من این روزها کاراکتر فهیمه را در خودم هضم کردم. به دلیل استمراری که در این نقش داشتم گاهی با این منطق نگاه می کنم که ممکن بود من در زندگی واقعی زنی همچون فهیمه باشم. با همین اخلاق و همین روحیه مهربان که دلش برای همه شور می زند. زنی که در مازندران زندگی می کند و دل مشغولی های خاص خود را دارد. وقتی کار تمام می شود شاید هنوز برای من همه چیز تمام نشده باشد. خاطرات این کاراکتر همراه من است و دلم برای شخصیت فهیمه خیلی تنگ می‌شود. گاهی ممکن است زندگی را از دید او ببینم اما برای شوخی‌ها هیچ وقت از فهیمه مایه نمی گذارم چون دلم نمی‌خواهد کسی از او خسته شود.

و در آخر از پیشنهادهای جدید کاری چه خبر؟

بعد از سه ماه دوری از خانه فقط به خانواده ام فکر می کنم و ترجیح می دم بعد از کمی استراحت به کار بعدی بیندیشم. در نهایت ارزو می کنم «پایتخت» را همه ببینند و دوست داشته باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>