سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

ویدئو رسانه رقیب جدی تلویزیون/ استقبال طبقه متوسط از سینما بیشتر است

sara-monjezi

یک بازیگر جوان معتقد است مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی بیش از تلویزیون مورد توجه قرار می‌گیرند.

یک بازیگر جوان معتقد است مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی بیش از تلویزیون مورد توجه قرار می‌گیرند.

سارا منجزی درباره فعالیت‌هایش به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می شود» از حماسه پارسا و دو فیلم ویدیویی «سکه» ساخته حسن حج‌گذار و «عرفان» به کارگردانی علیرضا شاه حسینی را در نوبت نمایش دارم. به نظرم ویدئو رسانه موفقیت خوبی در جذب مخاطب داشته به خصوص که در چند سال اخیر مردم نسبت به مجموعه های شبکه نمایش خانگی علاقه نشان دادند و اوقات فراغت شان را با دیدن سریال ها می گذرانند. سال های پیش مردم تلویزیون خودمان را بیشتر دوست داشتند اما الان باید فیلم و سریال‌ها خیلی خاص و ویژه باشند تا نظر مردم را جلب کنند.

وی افزود: ماه رمضان امسال به خاطر بیماری پدرم و درگیری های شخصی موفق به دیدن مجموعه های مناسبتی نشدم اما از اطراف می شنیدم که کارها به خصوص «پایتخت» مورد استقبال قرار گرفتند. یکی از دلایلش هم دیالوگ نویسی متفاوت این کار در کنار ایده های خوب عوامل است. ضمن اینکه ماهواره تاثیر زیادی بر ریزش مخاطب تلویزیون دارد و به خاطر ساعات پخش مکرر مردم می توانند همه سریال ها را از شبکه های مختلف ماهواره ای دنبال کنند. ولی سریال های شبکه نمایش انتخاب مردم است و هر زمان که بخواهند برای دیدنش وقت می‌گذارند. از این نظر ویدئو رسانه یک رقیب جدی برای تلویزیون محسوب می‌شود.

این بازیگر که کارنامه پرباری در شبکه نمایش خانگی دارد گفت: در شبکه نمایش خانگی بحث بازگشت سرمایه و فروش اهمیت زیادی دارد، فیلمسازان سعی می‌کنند بهترین ایده‌ها را به بهترین شکل نمایش دهند. ضمن اینکه عجله ای برای پخش ندارند و می‌توانند با آرامش کار را پیش ببرند. من علاقمندم «دندون طلا» را ببینم، تعریف زیادی درباره آن شنیده‌ام. در تلویزیون همه چیز با شتاب و عجله پیش می‌رود و بازگشت سرمایه در اولویت نیست، پس آنطور که باید و شاید انرژی و ایده صرف کار نمی‌شود.

وی ادامه داد: ذائقه و سلیقه مردم در طی این سال‌ها تغییر کرده است. سریال دیدن بیشتر از سینما رفتن برای مخاطب جالب شده  حتی کارهای طنز سینمایی هم دیگر فروش قابل قبولی ندارد. سینما قبلا بیشتر مورد توجه مردم بود اما الان اغلب طیف متوسط و ضعیف تر که تفریحات خاص و متفاوتی ندارند جذب سالن ها می شوند. البته آنهم برای دیدن فیلم هایی که می‌دانند شاید در سینما دیدنش جذاب باشد. باتوجه به شرایط اقتصادی موجود و ورود فیلم های سینمایی به شبکه نمایش معمولا فیلم‌های سینمایی هم در شبکه نمایش بیشتر دیده می‌شوند تا زمانی که روی پرده هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>