سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۴ در ۱:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

بازیگر سینما برای معلولان قصه نوشت

fariba-khademi

بازیگر فیلم سینمایی «حراج» با محور مساله جبر و اختیار رمان تازه خود را برای مخاطب معلول نوشته است.

بازیگر فیلم سینمایی «حراج» با محور مساله جبر و اختیار رمان تازه خود را برای مخاطب معلول نوشته است.

فریبا خادمی دراین باره به سوره سینما گفت: کتاب «دایره است اینکه می‌بینم» در روزهای آخر سال ۹۳ به بازار آمد. مخاطب اصلی این کتاب، جامعه معلولان و آنهایی هستند که مشکلات عمده در زندگی‌شان دارند. بعد از چاپ تصمیم گرفتم کتاب را به مراکز معلولین بفرستم تا هم در اختیار این افراد و خانواده هایشان قرار بگیرد هم مربیانشان مطالعه کنند. فلسفه‌ای پنهان در دل داستان وجود دارد که مساله جبر و اختیار را مطرح می‌کند. این کتاب در قالب رمان نوشته شده و چند داستان دارد که در هم تنیده شدند.

وی افزود: به تازگی کتابی دیگر به نام «ترزا می‌گفت» منتشر کردم که اولین مجموعه شعری چاپ شده‌ام است. عده ای از دوستان هنرمندم در صدد خوانش کتاب هستند تا در اولین برنامه هنری‌شان در فرهنگسرای ارسباران پرفورمنسی با محور این اشعار روی صحنه ببرند. از دوسال پیش این دوستان نوشته ها را در اختیار داشتند، اما منتظر بودیم به چاپ برسد تا جدی‌تر بتوانند فعالیت هایشان را دنبال کنند.

این بازیگر گفت: به تازگی فعالیت هایی در زمینه تبلیغات آغاز کرده ام و البته با نگاهی هنرمندانه به این مقوله پرداختم از این رو فرصتی برای حضور در تئاتر نداشتم. در سینما هم بعد از فیلم سینمایی «حراج» فیلمنامه ای که در این اندازه بتواند من را راغب کند پیش نیامد. در جشنواره تئاتر فجر گذشته «گنجفه» را داشتم که عوامل در تدارک هستند بتوانند برای اجرای عمومی کار را روی صحنه ببرند.

فریبا خادمی نویسنده و بازیگر سینما و تئاتر در فیلم‌های سینمایی «حراج»، «گوشواره»، «نغمه» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>