سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

«مبارک» به جشنواره اَنسی فرانسه می‌رود/ کار بعدی منوط به بازگشت سرمایه

mobarak1

فیلم سینمایی رئال انیمیشن «مبارک» به جشنواره‌های یاس و کودک و نوجوان می‌رود و در جشنواره انسی فرانسه به نمایش در می‌آید.

فیلم سینمایی رئال انیمیشن «مبارک» به جشنواره‌های یاس و کودک و نوجوان می‌رود و در جشنواره انسی فرانسه به نمایش در می‌آید.

علی نجفی امامی که سال گذشته با انیمیشن رئال «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی در جشنواره فجر حضور داشت به سوره سینما گفت: تا زمانی که شرایط اکران این فیلم فراهم نشود و سرمایه ای که هزینه کردیم بازنگردد نمی توانیم کار بعدی را شروع کنیم. اگر اتفاق خوبی نیفتد بعد از این شاید نتوانیم مثل گذشته عمل کنیم و کار سفارشی انجام دهیم تا از نظر هزینه هم مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: استقبال از فیلم در جشنواره فجر بسیار خوب بود. بعد از این هم برای نمایش به شکلی که در بخش بین الملل ارائه شد اکران خواهیم کرد. این فیلم اگرچه با مخاطب بزرگسال هم می تواند ارتباط برقرار کند اما اولویت ما کودکان و نوجوانان هستند. امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که «مبارک» بتواند سرمایه هایی که برایش صرف شده را بازگرداند تا فعالیت های مان را در این عرصه ادامه دهیم.

نجفی امامی گفت: علاوه بر اینکه قرار است در جشنواره های یاس و کودک و نوجوان نمایش داشته باشیم سال گذشته جشنواره پویانمایی انسی فرانسه متقاضی حضور فیلم «مبارک» شد اما به دلیل آماده نبودن اثر نتوانستیم در این رویداد شرکت کنیم. چندی پیش از این جشنواره ایمیلی دریافت کردیم و در صددیم امسال حضور «مبارک» را در جشنواره انسی ۲۰۱۶ به انجام برسانیم.

«مبارک» داستان پیرمردی را روایت می ‌کند که به حرفه نقالی اشتغال دارد. او با عروسک‌ هایی که از شخصیت‌ های شاهنامه ساخته شده‌ اند، به نقالی می‌ پردازد و نوه‌ جوانی دارد که با دنیای او در تضاد است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی‌ اش را در جهان اسطوره ‌ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت ‌های سیاه افسانه ‌ای، دنیا را به سوی تاریکی و تباهی بکشانند. داستان از آنجا آغاز می ‌شود که عروسک ‌ها جان می ‌گیرند و به فکر یاری رساندن به پیرمرد و کاستن از دغدغه ‌های او می ‌افتند. آنها با نوه پیرمرد همراه می ‌شوند و داستان هیجان ‌انگیز و ماجراجویانه‌ ای را آغاز می‌ کنند.

«مبارک» نخستین فیلم رئال – انیمیشنی ایرانی محسوب می شود. این فیلم در مؤسسه سیما پردازان ستایش تولید شد. این مؤسسه از سال ۸۳ به حوزه تولید آثار انیمیشنی وارد شد و گاهی نیز تولیدات مستند و رئال را نیز به کارنامه کاری خود افزود.