سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

احتمال اکران «احتمال باران اسیدی» در پاییز/ برخی نقدها آزاردهنده است

ehtemale-baran

تهیه‌کننده «احتمال باران اسیدی» تاکید کرد باید برای جذب مخاطب برای سینمای ایران برنامه‌ریزی کرد.

تهیه‌کننده «احتمال باران اسیدی» تاکید کرد باید برای جذب مخاطب برای سینمای ایران برنامه‌ریزی کرد.

روح‌الله برادری درباره اکران فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» که سال گذشته در جشنواره فجر حضور داشت داشت به سوره سینما گفت: اخیرا با حبیب ایل‌بیگی درباره فیلم صحبت کردیم. از نظر ایشان مشکلی بابت اکران وجود ندارد و تنها با اعمال اصلاحات جزیی به نمایش درخواهد آمد ضمن اینکه دوستان صاحب نظر دیگری هستند و باید منتظر جواب شان باشیم. ترجیحمان ابتدا بر اکران عمومی بود اما محتوای خاص و هنری اثر باعث شد تا نمایش در گروه هنر و تجربه را مناسب‌تر ببینیم. در صورت مهیا شدن شرایط اوایل پاییز «احتمال باران اسیدی» را اکران خواهیم کرد.

وی افزود: «احتمال باران اسیدی» فیلمی است که مورد اقبال فرهیختگان سینمایی، مدیران ارشد هنری و افرادی که سال ها در عرصه رسانه فعالیت کرده اند، همچنین دانشجویان و حتی بسیاری از مخاطبان عام قرار گرفت. در شگفتم که برخی برداشت های عجیب و غیرمنصفانه داشته اند. اگر ابهام و ایهامی وجود دارد باید دلیل و نشانه‌ای منطبق بر واقعیت باشد که بشود درباره آن گفت و گو کرد، وقتی هیچ یک از اینها نیست برای من شنیدن برخی نقدها بر خورنده و آزاردهنده است.

برادری درباره ادامه فعالیت‌های خود گفت: در فضای فعلی شرایط کمی پیچیده است و نمی‌توان به آسانی برای آینده برنامه ریزی کرد. به خاطر عدم رعایت مبانی جذب مخاطب به طور گسترده و مشکلاتی که اغلب در فیلم نامه و فیلم سازی وجود دارد. معیارها درست رعایت نمی شود از این رو سطح فیلم ها به لحاظ بصری و محتوایی پایین آمده و گاه به تمسخر و هجو نزدیک شدند. مردم هنگام تماشای این فیلم‌ها نه خنده ای از سرشوق و ته دل بلکه به حالت تمسخر می‌خندند و این موضوعی است که می‌بایست به طور جدی مهندسی شود و احترام به خواسته های مخاطب بیشتر مد نظر باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>