سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۴ در ۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

مدیرانی که اعتقاد به سینما و موسیقی ندارند وارد مراسم هنری نشوند

ayubi-roodbar

فیلم «مزارشریف» محصول حوزه هنری در سینما زیتون رودبار روی پرده رفت.

فیلم «مزارشریف» محصول حوزه هنری در سینما زیتون رودبار روی پرده رفت.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری فیلم سینمایی مزارشریف، مراسم افتتاح سینما زیتون رودبار با سخنرانی حسن برزیده کارگردان فیلم «مزار شریف» در حالی برگزار شد که برزیده به‌ جای سخن گفتن درباره فیلمش به انتقاد از بعضی رفتارهای مدیران و مسئولان پرداخت.

کارگردان فیلم مزار شریف صبح امروز ۱۳ مردادماه در افتتاحیه سینما زیتون رودبار طی سخنانی گفت: من ابتدا می‌خواستم درباره فیلمم صحبت کنم اما وقتی وضعیت این سالن و مراسم را دیدم؛ ترجیح دادم چند نکته را یادآوری کنم. اول به طنز بگویم که چرا و قتی ما در شهری مانند رودبار هستیم که گل و گیاه در آن بسیار است؛ باید گل مصنوعی در مراسم استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت سینما گفت: سینما گر حتما برای گفتن حرفش و دیده شدن فیلمش به سالن سینما احتیاج دارد و باید سالن سینما ساخته شد اما نباید وقتی سالنی ساخته می‌شود بخش‌هایی همچون تهویه و سرما و گرما نادیده گرفته شود و مردم نباید با مشقت فیلم ببینند.

حسن برزیده با انتقاد از خروج برخی مسئولان در هنگام اجرای موسیقی در سالن گفت: چرا باید همچنان گروهی از مدعوین هنگام بخش موسیقی از سالن خارج شوند و هنوز تصور می‌کنند که موسیقی حرمت دارد و نباید آن را انجام داد. اگر کسی اعتقاد به سینما و موسیقی ندارد؛ به این مراسم وارد نشود. درحالیکه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به موسیقی اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: مردم صاحبان واقعی هنر هستند و من فیلم مزار شریف را برای مردم ساختم و از همه دوستانی که برای ساخت این فیلم زحمت کشیدند؛ سپاسگزارم و دست تک تک آنها می‌بوسم و به گرمی می‌فشارم.

فرید فرخنده کیش نیز طی سخنانی گفت: امروز خوشحالیم که رودبار صاحب سالن سینما می‌شود و سینمای این شهر با فیلم مزار شریف فیلمی درباره صلح و دوستی است و نشان می‌دهد که هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست؛ افتتاح می‌شود.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز  در مراسم افتتاح سینما زیتون رودبار و نمایش اختصاصی فیلم مزار شریف گفت: مسئولان روزی در روی سن و صحنه هستند و روزی نیستند اما هنرمندان دائم روی سن و صحنه هستند و ما باید به این مسئله توجه کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به موج بازگشایی سالن‌های سینما در کشور گفت: باید مدیران کل کشور بتوانند با هنرمندان گفتگو کنند و یکی از افتخارات این دولت این است که مدیرانش با هنرمندان گفتگو می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ و ایران باشکوه و طلایی نگاه کنیم آنچه به خوبی به چشم می‌آید حضور پررنگ هنرمندان و اهالی ادبیات و فرهنگ و هنر بوده است و این فعالیت‌های آنها بوده که چهره ایران را در جهان درخشان کرده است.

ایوبی افزود: بایدهمه دولت‌ها و به‌ویژه دولت تدبیر و امید رابطه خوبی با اهالی ادب و دانش داشته باشند و مدیران باید در میان همه کارهای خود حتما راهی و جایی برای هنرمندان پیدا کنند زیرا اگر حلقه اطراف مدیران فقط کارمندان و روسای ادارات باشند؛ قطعا اتفاق بزرگی در کشور نمی‌افتد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز سینمای ایران پرافتخار است و آوازه زیادی در جهان دارد؛ گفت: اگر می‌خواهیم چهره فرهنگی ایران در دوران طلایی دوباره بدرخشد باید از هنرمندان به خوبی استفاده کنیم و یکی از فرصت‌های استفاده از هنرمندان احیای سینماست و نباید این سینما از دست برود.

ایوبی ادامه داد: امروز با این همه درخشش سینما در جهان هیچکسی باور نمی‌کند که هزار شهر این کشور سینما نداشته باشد یا مردم آن بدون سینما باشند. سینما جایی است که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند و اگر امروز ما نگران تهاجم فرهنگی و بنیان خانواده‌ها هستیم؛ می‌توان با سینما این نگرانی را تا حدودی برطرف کرد.

وی افزود: درست است که ما امروز در خانواده‌ها در کنار هم هستیم اما وضعیت فناوری باعث شده تا ما با هم نباشیم و سینما می‌تواند کاری کند که ما در کنار هم و با هم باشیم. در دوران سخت و زمانی که همه درها به روی ایران بسته بود این سینما گران بودند که رفتند و از ایران و ایرانی دفاع کردند. ما باید از آنها تشکر کنیم. باید به استان‌های مختلف توجه کنیم و جشنواره‌های مختلف موضوعی را در این استانها برگزار کنیم. همچنین قصد داریم جشنواره تخصصی گروه هنر و تجربه را در استان گیلان برگزار کنیم.

در این مراسم از منوچهر شاهسواری،‌ حسن برزیده و مهتاب کرامتی به پاس ساخت فیلم مزار شریف با حضور رئیس سازمان سینمایی و مدیران فرهنگی تقدیر شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>