سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

برگزاری مسابقه ایده فیلمنامه کوتاه و سینمایی

mohamad-s-logo

همزمان با برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح مسابقه ایده فیلمنامه کوتاه و سینمایی برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محم د(ص) پیامبر صلح مسابقه ایده فیلمنامه کوتاه و سینمایی برگزار می‌شود.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح، مهدی حقیقی ـ دبیر این رویداد سینمایی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در نظر دارد بهمنظور تشویق و مشارکت دادن جامعه فیلمنامه‌نویسان کشور بویژه نویسندگان جوان سینمایی مسابقه ایده فیلمنامه کوتاه و سینمایی را بر اساس محورهای فراخوان جشنوارهبرگزار نماید.

وی ادامه داد: انسان‌دوستی، صلح‌خواهی، رأفت، یتیم‌نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت، مواسات، ساده‌زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجهبه محیط زیست، توصیه به حقوق طبیعت و حیوانات، مبارزه با نژادپرستی و اهتمام به صفا و ویژگی‌های پیامبر اعظم و جلوه‌های تعالیم پیامبر اسلام در جامعه امروز،همچنین- استفاده از سبک زندگی پیامبر(ص) در جهان امروز، پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت(ص) و هر گونه محتوای مرتبط با تأثیرات معنوی دوران پُر برکتحیات حضرت محمد(ص) از جمله موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح عنوان کرد: در بخش مسابقه ایده فیلمنامه کوتاه و سینمایی به سه تا پنج اثر برتر جایزه اهدا می‌شود. همچنین- درصورت تأیید فیلمنامه‌های برگزیده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آن ها نیز حمایت صورت می‌گیرد.

به گفته وی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح که توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است برگزار شود با اهدافی چون”تبلیغجنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت/ آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستوراتحضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان وجایگزینی آثار مثبت زندگی پیامبران الهی به جای تولید آثار سخیف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از اهداف این حرکت فرهنگی طراحی و راه‌اندازی شده است.

دبیر این رویداد بزرگ سینمایی ضمن دعوت نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان کشور برای مشارکت و همراهی با این جریان سینمایی خاطرنشان ساخت: علاقمندان می‌توانندآثارشان را تا ۳۰ مهر به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان حافظ، خیابان خارک، خیابان هاشمی‌فر، پلاک ۱۵ ارسال نمایند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح اوائل دی ماه سالجاری در کشور برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>