سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

بازی در فیلم مجیدی به اندازه ۳۰ فیلم ارزش داشت/ حضور در جشنواره فجر با «پری دریایی»

mehdi-nia

پانته‌آ مهدی‌نیا گفت: تجربه بازی در فیلم سینمایی «محمد (ص)» به اندازه ۳۰ فیلم سینمایی ارزش داشت.

پانته‌آ مهدی‌نیا گفت: تجربه بازی در فیلم سینمایی «محمد (ص)» به اندازه ۳۰ فیلم سینمایی ارزش داشت.

مهدی‌نیا درباره آخرین فعالیت خود به سوره سینما گفت: در انتظار اکران فیلم محمدرضا عرب هستم که در آن نقش اول زن «پری دریایی» را در کنار امیر آقایی ایفا کرده‌ام. احتمالا اولین نمایش فیلم در جشنواره فجر باشد. این پروژه بنا به شرایطی که داشت جزو کارهای سخت بود. فیلمبرداری در شهرهای مختلف با تنوع لوکیشن‌ها مصائب خود را داشت، ضمن اینکه در نیمه‌های پروژه برادر من فوت شدند و این شرایط را برای من غم‌انگیز و دشوارتر کرد.

وی گفت: وقتی از ابتدای راه کار سخت داشته باشی به هر قیمتی کنار نمی‌روی چون کار سخت عشق و علاقه را هم زیاد می کند. همچنین این روزها در انتظار اکران فیلم سینمایی «محمد (ص)» هستم. در این فیلم من نقش فاطمه بنت اسد را بازی کردم که یکی از بهترین تجربه های بازیگری من بود. این فیلم که ممکن است بعدها به سریال هم تبدیل شود، از عظیم‌ترین محصولات سینمایی است و ما در دوره پیش‌تولید سنگینی که داشتیم تمریناتی خارج از آنچه در فیلم های معمول یا حتی تاریخی می‌گذرد را تجربه کردیم.

این بازیگر افزود: ماه ها زندگی در مناطق کویری و تمرین شتر سواری تا هر چیزی که برای ایفای نقش ما لازم بود توسط کارگردانی نکته‌بین، حساب شده پیش می‌رفت. حضور در چنین اثری برای هر بازیگری که در این کار حضور داشت یک رزومه بزرگ محسوب می‌شود. در این پروژه با گروهی کار کردم که بازیگران مطرح دنیا با آنها همکاری داشتند. ویتوریو استرارو فیلمبردار زبردستی که بسیار به حضرت محمد (ص) علاقه داشت و پیش از این هم زندگی یکی دیگر از پیامبران اولوالعظم را در «مصائب مسیح» به تصویر کشیده بود.

مهدی‌نیا گفت: در نظر گرفتن این مسایل کار را برای انتخابم در آینده سخت می‌کند. به جرات می توانم بگویم تجربه ۳۰ پروژه سینمایی را در این فیلم بدست آوردم. خوشحالم از اینکه اولین تجربه جدی ام را با سریال «یوسف پیامبر» در نقش مری تاتن یکی از اشراف زادگان و همسر کاهن معبد آغاز کردم. از این جهت با کارهای سخت بیگانه نیستم. وقتی از این راه وارد شوی دیگر دست و دلت برای کارهای آپارتمانی و شهری نمی‌لرزد.