سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب

ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» اتفاق مهمی است

Ghassan_mohammad

غسان مسعود بازیگر مشهور سینمای عرب گفت :ساخت چنین فیلمی درباره پیامبر اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود.

غسان مسعود بازیگر مشهور سینمای عرب گفت :ساخت چنین فیلمی درباره پیامبر اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود.

سوره سینما – غسان مسعود بازیگر فیلم قلمرو بهشت ساخته رایدلی اسکات با حضور در برنامه تلویزیونی پانوراما شبکه المنار لبنان عنوان کرد: متاسفانه در میان اعراب و کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام ،به اهمیت سینما توجهی نمی شود و اصلا متوجه نیستیم که سینما چه قدرتاثیر گذار و پر اهمیت است.او تاکیدکرد :غربی ها پیش ار آنکه از طریق هواپیماهای خود را ما را تسخیر کنند از طریق سینما همه جا را تسخیر کرده اند .

غسان مسعود ادامه داد :برخی از سیاستمداران ونخبگان غربی اگرچه نسبت به پیامبر شناخت و آگاهی دارند ولی دوست ندارند این معرفت به همه مردم برسد . این در حالی است که ما تنها از طریق سینما وهنر و فرهنگ می توانیم در ناخود آگاه انسانها نفوذ کنییم.

بازیگر فیلم بازمانده ساخته سیف الله داد در ادامه گفت :غربی ها که گروههای تندرویی مثل داعش را در منطقه ایجاد کردند هم اکنون تصویری خونین از اسلام نشان می دهند .با این وضعیت باید ما احساس وظیفه کرده و پیامهای درست وحقیقی از اسلام را منعکس کنیم .

او ادامه داد : هم اکنون در منطقه ما ،میلیونها دلار برای سلاح وجنگ و کینه خرج می کنند و کسی نیست که برای محبت و عشق و فرهنگ و هنر چیزی خرج کند.

این بازیگر تاکید کرد :فیلم الرساله مصطفی عقاد نیز قبلا ممنوع شده بود ولی الان باعث مباهات کشورهای اسلامی است .من دراین زمینه تجربه های فراوانی دارم ومعتقدم بسیاری از آثاری که زمانی ممنوع بودند بالاخره روزی آزاد می شوند.

او در پاسخ به سوالی درباره همکاری با مجیدی گفت :مجید مجیدی کارگردان بزرگی است وهر بازیگری در دنیا آرزو دارد که با مجیدی همکاری کند .غسان مسعود در ادامه صحبتهای خود مردم ایران را ملت بزرگ با تمدنی کهن دانست وگفت :ایران دارای سینمایی است که در جهان پر آوازه است .

شبکه المنار لبنان همچنین گزارشی از آغاز نمایش فیلم «محمد رسول الله (ص)» در سینماهای تهران پخش کرد و در این گزارش با برخی از تماشاگران فیلم مصاحبه هایی را انجام داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>