سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۴ در ۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

تولید مشترک ۵۰ فیلم مستند با موضوع پیامبر اسلام (ص)

mostanad-mohamad

نشست مشترک دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح و مدیر شبکه مستند تلویزیون برگزار شد.

در نشست مشترک دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح و مدیر شبکه مستند تلویزیون مقرر گردید ۵۰ اثر مستند پیرامون پیامبر اسلام در قالب تولید مشترک ساخته شود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح، در این نشست مهدی حقیقی دبیرجشنواره محمد(ص) به تشریح ابعاد داخلی و بین‌المللی این رویداد سینمایی پرداخت و از حسن نظر رسانه ملی و شبکه‌های مختلف تلویزیون در انعکاس اخبار، گزارش‌ها و حمایت از این حرکت ارزشمند قدردانی کرد.

وی گفت: جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح در واقع متعلق به همه است و لازم است با توجه به فضای مسمومی که از سوی رسانه‌های مغرض غربی و صهیونیستی در رابطه با پیامبر و مسلمانان در منطقه و جهان شکل گرفته، همه آستین همت را بالا بزنیم و با بهره‌گیری از رسانه تاثیرگذار سینما و فیلم به معرفی و شناسایی سیمای واقعی و حقیقی پیامبر بپردازیم.

حقیقی اضافه کرد: خوشبختانه عزم عمومی و همگانی خوبی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی بوجود آمده و در این راستا رسانه ملی و به طور خاص شبکه مستند که دوره پویایی را سپری می کند در این راه پیشقدم و همراه شود.

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در این نشست ضمن استقبال از برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح گفت: قطعا حمایت و کمک به انعکاس و معرفی درست چهره پیامبر و تعالیم اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی آن حضرت از طریق مستندهای مختلف به منظور ایجاد تغییر و تاثیر در جامعه، سیاست اصلی برنامه سازی‌های این شبکه است.

وی افزود: از زمان تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما از افتخارات شبکه مستند است که با فیلم‌سازان مختلفی همکاری می‌کنیم که با موضوع‌های روز مستندهایی را تهیه و تولید می‌کنند و بخش زیادی از این آثار مرتبط با مضامین دینی و تاریخی و تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به اینکه تولید مستند در کشورهای پیشرفته جایگاه خاصی دارد و شبکه‌ها نیز تا۷۰ درصد تولید خود را براساس مستندات می‌سازند گفت: سیاستگذاری‌ها در برنامه سازی‌های شبکه مستند رواج تفکر و تاثیرگذاری مستند در جامعه است، ضمن اینکه در صدد هستیم شبکه‌ای پویا، خلاق و بالنده داشته باشیم و برای این مهم از همه قابلیت‌ها و توانایی‌های این حوزه بهره می‌گیریم.

تاجیک با بیان اینکه شبکه مستند تمام قد در کنار جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح است خاطرنشان ساخت: این شبکه از ساخت و تولید فیلم‌های مستند بر اساس موضوعات جشنواره و تاثیرات اخلاقی و اجتماعی پیامبر اسلام در جامعه و دنیای امروز استقبال می‌کند.

در این نشست مشترک که علاوه بر دبیر جشنواره و مدیر شبکه مستند آقایان: محمد آفریده، یزدان عشیری و عباس صالح مدرسه‌ای حضور داشتند مقرر شد در قالب تولید مشترک ۵۰ عنوان فیلم مستند با موضوع پیامبر اسلام ساخته شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>