سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۸:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب

حضور «سکوت رعنا» در بخش رقابتی جشنواره کودک بروکسل

sokoote-rana

«سکوت رعنا» ساخته بهزاد رفیعی محصول حوزه هنری در بخش رقابتی جشنواره کودک بروکسل اکران می‌شود.

«سکوت رعنا» ساخته بهزاد رفیعی محصول حوزه هنری در بخش رقابتی جشنواره کودک بروکسل اکران می‌شود.

سوره سینما – جشنواره کودک بروکسل بر روی مخاطبین ۳-۱۵ سال تمرکز دارد. این جشنواره با نمایش فیلم های بلند، فیلم کوتاه و مستند به موضوعات اجتماعی، آموزشی، محیط زیستی ، انسان شناسی و ویژگی و المان‌های هنری می پردازد. فرم های سمعی بصری ابزار کلیدی رشد کودکان محسوب می گردد، چرا که آنها را قادر می سازد تا تصویر خود و نگاه خود به اطراف را گسترش دهند و همچنین به آنها فرصت ابراز احساسات درونی خود را می دهد.

«سکوت رعنا» اولین ساخته بلند بهزاد رفیعی نیز در بخش رقابتی این جشنواره اکران می‌شود.

«سکوت رعنا» روایتگر ماجرای دختری هفت ساله به نام رعنا است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می کند و یک مرغ خاص به نام کاکلی دارد. کاکلی برای رعنا تخم می گذارد و رعنا روی پوسته تخم مرغها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می کشد. او همراه با برادر خود تخم مرغ ها را جمع می کنند تا بتوانند از انها جوجه هایی شبیه کاکلی داشته باشتند. در یک شب بارانی کاکلی شکار شغال می‌شود و….

sokoote-rana-poster

رفیعی تاکنون در مقام دستیار کارگردان با مجید مجیدی در فیلم‌های محمدرسول الله (ص)، بید مجنون، باران و رنگ خدا ، و همچنین با سیروس حسن پور در فیلم های تصمیم کبری و قطار باران همکاری داشته است. بهزاد رفیعی نویسنده و کارگردان فیلم سکوت رعنا از حضور مجید مجیدی به عنوان مشاور هنری پروژه بهره برده است.

بهزاد رفیعی همچنین جایزه بهترین فیلم بلند از جشنواره بین المللی کودک کیندر کینو آلمان را دریافت نموده است. «سکوت رعنا» در بخش رقابتی جشنواره کودک شارجه و جشنواره کودک سینه کید امستردام نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره کودک بروکسل از ۱۰-۱۷ آبان (۱-۸ نوامبر) در شهر بروکسل بلژیک برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>