سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

مسابقه فیلمنامه‌‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» برگزار می‌شود

payambare-solh-logo1

مسابقه فیلمنامه‌نویسی با عنوان «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» همزمان با برگزاری نخستین جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» برگزار می‌شود.

مسابقه فیلمنامه‌نویسی با عنوان «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» همزمان با برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» برگزار می‌شود.

سوره سینما – روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح ضمن اعلام این خبر، افزود: همزمان با برگزاری این رویداد سینمایی، به منظور تشویق و مشارکت دادن جامعه فیلمنامه‌نویسان کشور بویژه نویسندگان جوان سینمایی، مسابقه فیلمنامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» بر اساس محورهای فراخوان جشنواره برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقررات مسابقه فیلمنامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» بدین شرح می‌باشد: فیلمنامه‌نویسان به هیچ وجه به دنبال نگارش آثار تاریخی نباشند (بجز فیلمنامه های انیمیشن )/ تمامی آثار در سه نسخه پرینت گرفته شود و ارسال گردد مگر آثاری که از طریق اینترنتی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌گردند/ فیلمنامه‌ها حتماً یک رو در ورقه A4 نوشته شوند/ در هر صفحه بیشتر از ۱۴ سطر نوشته نشود/ در تایپ حتماً از قلم “نازنین” و سایز ۱۶ استفاده شود/ نام فیلمنامه‌نویس فقط در صفحه­ی اول و بصورت جداگانه درج گردد/ زمان فیلمنامه‌ها بیشتر از ۳۰ دقیقه نباشد (فیلمنامه‌های بیش از ۳۰ دقیقه کنار گذاشته می­شوند )/ خلاصه­ی فیلمنامه‌ها در یک صفحه جداگانه نگاشته و به پیوست فیلم‌نامه ارسال شود/ فایل word و pdf روی CD به جشنواره ارسال گردد/ فیلمنامه‌هایی که به فیلم تبدیل شده‌اند از مسابقه­ی فیلمنامه‌نویسی کنار گذاشته می­شوند و فقط فیلم آنها می­تواند در بخش فیلم‌ها شرکت کند/ برای فیلمنامه‌های مستند ارائه متن تحقیق و پژوهش و یا منابع الزامی است/ تکمیل فرم ثبت‌نام و امضاء آن الزامی است/ اگر در فیلمنامه به حدیثی استناد گردد، حتماً منبع حدیث ذکر شود.

در ادامه این خبر آمده است: از میان فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کلیه فیلمنامه­­های اقتباسی از قصه‌های قرآن که به حیات پر برکت پیامبر اسلام (ص) می­پردازند، در بخش جداگانه­ای داوری و ارزشیابی خواهند شد و به سه فیلمنامه برگزیده جایزه اهدا می­گردد.

داوری مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» شامل داستانی(اورجینال)، انیمیشن، اقتباسی، کلیپ و مستند خواهد بود و به فیلمنامه اول در هر بخش ۱۰ میلیون تومان_ فیلمنامه دوم در هر بخش ۷ میلیون تومان و فیلمنامه سوم در هر بخش ۵ میلیون تومان جایزه اهدا خواهد شد.

گفتنی است، در صورت تأیید فیلمنامه‌های برگزیده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آن‌ها نیز حمایت صورت می‌گیرد.حداکثر فرصت ارسال آثار تا پایان آبان ۱۳۹۴ می‌باشد.

علاقمندان می‌توانند آثارشان را به نشانی تهران خیابان ولیعصر بالاتر از چهار راه ولیعصر خیابان رشت بم بست اول پلاک ۱ تحویل و یا آثار خود را در سایت www.muhmmadfilmfestival.ir بارگذاری نمایند.

این جشنواره قرار است اوائل دی‌ماه سالجاری به دبیری مهدی حقیقی در تهران برگزار شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>