سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۴ در ۴:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب
برای اولین بار صورت می‌گیرد/

پخش گفتگویی با شهریار دو سال پیش از مرگ در شبکه مستند

shahriarre-shere-iran

شبکه مستند سیما با «شهریار شعر ایران» گفتگویی با محمدحسین شهریار شاعر صاحب نام را برای اولین بار روانه آنتن می کند.

شبکه مستند سیما با «شهریار شعر ایران» گفتگویی با محمدحسین شهریار شاعر صاحب نام را برای اولین بار روانه آنتن می کند.

سوره سینما – به گزارش شبکه مستند سیما، مستند «شهریار شعر ایران» برای پخش در روز جمعه ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار که همزمان با سالگرد وفات او است در نظر گرفته شده است.

بخشی از این مستند شامل سخنان این شاعر فقید در معرفی خود و فعالیت هایش در اواسط دهه ۶۰ است و پس از گذشت نزدیک به سه دهه برای نخستین بار از رسانه ملی روی آنتن می رود.

شهریار در این اثر درباره سروده های خود، شعرهایش به زبان ترکی و استقبال از آنها در ترکیه، نواختن سه تار با استاد صبا و مسائل بسیار دیگر سخن گفته و در همین راستا با اساتید ادبیات ترکی نیز در این مستند گفتگو شده است.

«شهریار شعر ایران» به معرفی این شاعر تاثیرگذار از زبان خود او می پردازد و در کنار سخنان صریح و خودمانی شهریار، خوانش اشعار وی توسط سیدعباس سجادی و روایت زندگی اش با صدای ژاله صادقیان در قالب نریشن نیز گنجانده شده است.

این مستند جمعه ۲۷ شهریور ساعت ۱۴ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>