سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۳۹۴ در ۴:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

روایت ماجرای کشف حجاب و حضور خارجی‌ها در ایران از قول فردوست

kashfe-hejab

«خاطرات شفاهی ارتشبد فردوست» به ماجرای کشف حجاب، فساد اخلاقی محمدرضا پهلوی و تنهایی فوزیه و ملاقات‌های رضا پهلوی با سفیر انگلیس می‌پردازد.

«خاطرات شفاهی ارتشبد فردوست» در قسمت های ششم و هفتم به ماجرای کشف حجاب، فساد اخلاقی محمدرضا پهلوی و تنهایی فوزیه و ملاقات های رضا پهلوی با سفیر انگلیس می‌پردازد.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش و دخالت های دول غربی به خصوص آمریکا و انگلیس در جنایات رژیم ستمشاهی، شبکه مستند سیما، تصمیم گرفت پخش مستند خاطرات شفاهی حسین فردوست ارتشبد ارتش شاهنشاهی و رییس دفتر ویژه اطلاعات در دوران محمدرضا پهلوی را در ۱۱ قسمت آغاز کند.

این مجموعه در اواسط دهه ۶۰ ضبط شده و هدف آن آشنایی مخاطبان با ابعاد کمتر مطرح شده زندگی و پادشاهی محمدرضا پهلوی است و قسمت ششم آن شنبه ۲۸ شهریور به موضوع فساد اخلاقی محمدرضا پهلوی و تنهایی فوزیه می پردازد.

همچنین موضوع فساد اخلاقی فوزیه و تقی امامی، طلاق شاه و فوزیه، ماجرای کشف حجاب و ازدواج شمس و اشرف نیز در این قسمت مورد توجه قرار می گیرد.

قسمت هفتم این مستند نیز که یکشنبه ۲۹ شهریور پخش می شود، خاطرات فردوست از حضور خارجی ها در ایران در ۱۳۲۰ و پیگیری وضعیت نظامی توسط رضاخان در دوران جنگ جهانی و واهمه متفقین از رضاخان است.

ضمن اینکه ملاقات های رضا پهلوی با سفیر انگلیس به صورت روزانه در اوج زمان جنگ نیز در این قسمت مورد توجه قرار می گیرد.

«خاطرات شفاهی ارتشبد فردوست» در قالب مجموعه «سیمرغ» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند سیما می رود و تکرار آن ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>