سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۴ در ۱:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

شبکه مستند بزرگترین کلاهبرداری مالی تاریخ را اثبات می‌کند/ پخش «یرموک» درباره مهاجران فلسطینی

yarmook

شبکه مستند سیما در روز دوشنبه ۳۰ شهریور مستندهای «در تعقیب میداف» و «یرموک» را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه مستند سیما در روز دوشنبه ۳۰ شهریور مستندهای «در تعقیب میداف» با موضوع اثبات بزرگترین کلاهبرداری مالی تاریخ جهان و «یرموک» با محوریت صدمات جنگ و مهاجرت دوباره فلسطینیان را برای پخش در نظر گرفته است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «در تعقیب میداف» دوشنبه ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۶ روز یکشنبه روی آنتن می رود و روایت ۱۰ سال تلاش هری مارکوپولوس و همکارانش برای اثبات بزرگترین کلاهبرداری مالی تاریخ جهان با افشای طرح پونزی برنارد میداف است.

برنارد میداف یهودی تبار کارگزار بورس ومشاور سرمایه گذاری در نیویورک بود که با استفاده از ترفند پونزی در مدت ۱۵ سال در حدود ۶۵ میلیارد دلار کلاهبرداری کرد.

در جریان سقوط بازارهای مالی در سال ۲۰۰۸ زمانی که تعدادی از مشتریانش تصمیم گرفتند اصل سرمایه خود را دریافت کنند، کلاهبرداری میداف هم برملا شد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کنترل کنندگان بورس آمریکا اعلام کردند نگرانند که تمام دارایی‌های این شرکت صوری و ساختگی باشد و میزان کلاهبرداری را ۵۰ میلیارد دلار تخمین زدند.

مستندی درباره اردوگاه فلسطینیان آواره

«یرموک» بزرگ‌ترین اردوگاه فلسطینیان آواره است که شاید بزرگ‌ترین حجم مبادلات تجاری و اقتصادی در میان فلسطینیان قبل از جنگ به این منطقه اختصاص داشته است.

صدمات جنگ و مهاجرت دوباره فلسطینیان این بار از کشور سوریه از موضوعات این فیلم است که ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۳۰ شهریور و به مدت ۴۷ دقیقه روی آنتن می رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>