سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۴ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

چهار فیلم از فهرست نامزدهای فیلم ایرانی در اسکار حذف شد

oscars2

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرستی کوتاه از فیلم های مورد بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرستی کوتاه از فیلم های مورد بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

سوره سینما – به گزارش مهر، هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در ادامه جلسات، فهرستی کوتاه از فیلم های مورد بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، اعلام کرد: به دنبال طرح مباحثی گوناگون در خصوص فیلم های مورد بررسی هیات، سوابق و بازخوردهای حضور در مجامع بین المللی و ویژگی های فیلمی که سینمای ایران را به خوبی نمایندگی کند و همچنین بررسی اجمالی در خصوص آثار معرفی شده از سوی سایر کشورها، فهرستی کوتاه شامل فیلم های زیر به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده است که نماینده ایران در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از میان این عناوین برگزیده خواهد شد.

شش فیلمی که در این فهرست باقی مانده اند، عبارتند از:

«در دنیای تو ساعت چند است؟ » ساخته صفی یزدانیان،

«رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی

«شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار

«قصه ها» ساخته رخشان بنی اعتماد

«ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری

«محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی.

طبق روال معمول، پیگیری های لازم برای معرفی فیلم در مهلت مقرر به عمل خواهد آمد.

در سال جاری، فرشته طائرپور، محمد بزرگ نیا، شهرام جعفری نژاد، سید روح الله حسینی، شادمهر راستین، رسول صدرعاملی، محمد رضا هنرمند، آرش امینی و امیر اسفندیاری در این هیات که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی در تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی تشکیل شده است، عضویت دارند.

به گزارش مهر، فیلم های «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن، «سیزده» ساخته هومن سیدی، «ملبورن» ساخته نیما جاویدی و «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی از لیست اولیه حذف شده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>