سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

خاطرات حماسه آزادسازی خرمشهر در «۵۸۷روز»/ روایت زندگی یک موسیقیدان بی خانمان

khoramshahr

شبکه مستند سیما در روز شنبه چهارم مهر مستندهایی چون «طوطی های وحشی تلگراف هیل» و حماسه آزادسازی خرمشهر پس از «۵۸۷ روز» را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه مستند سیما در روز شنبه چهارم مهر مستندهایی چون «طوطی های وحشی تلگراف هیل» درباره زندگی یک موسیقیدان و حماسه آزادسازی خرمشهر پس از «۵۸۷ روز» را برای پخش در نظر گرفته است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «طوطی های وحشی تلگراف هیل» شنبه چهارم مهر ساعت ۱۶ در ۸۳ دقیقه در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.

این مستند که برنده و نامزد جوایز متعددی شده، زندگی موسیقیدان بی خانمانی به نام مارک بایتنر را روایت می کند که در یک کابین در خیابان تلگراف هیل زندگی می کند. او پس از کشف دسته ای طوطیان وحشی آمریکای جنوبی که در سان فرانسیسکو زندگی می کنند، تعاملات عجیبی با آن ها برقرار می کند و حتی کتابی به همین نام می نویسد که جهانی می شود.

تصاویر با کیفیت جنگ

«گنجینه آسمانی» مجموعه مستندی است که با استفاده از تصاویر بازسازی و ترمیم شده قدیمی آرشیو مرکزی صداوسیما، برای اولین بار با تدوینی متفاوت و البته با کیفیت HD روانه آنتن می شود.

قسمت پنجم این مستند شنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

گفتگو با شیعیان اروپایی

مجموعه مستند «در امتداد غدیر» در تلاش است مخاطبان را با شیعیان ساکن در اروپا آشنا کند. عوامل سازنده این مجموعه سعی کرده‌اند با شیعیان اروپایی گفتگوهای جذاب و متنوعی تهیه کنند تا مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

دومین قسمت این مجموعه ساعت ۲۰:۳۰ شنبه چهارم مهر از شبکه مستند پخش می شود.

خاطرات حماسه آزادسازی خرمشهر

مستند «۵۷۸ روز» به کارگردانی بابک بهداد خاطرات رزمندگان در حماسه آزادسازی خرمشهر پس از ۵۸۷ روز ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه چهارم مهر در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار دارد.

قسمت ششم مجموعه پرطرفدار «استارت» نیز ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.

روزشمار جنگ در «دفاع مقدس»

همچنین مستند «دفاع مقدس» برای پخش در ساعت ۲۳ در نظر گرفته شده است. این اثر تولید شبکه هیسپان تی وی است و برای اولین بار با پخش از شبکه مستند، در شبکه های سراسری روی آنتن می رود.

«دفاع مقدس» به کارگردانی کاظم مولایی به نوعی روز شمار جنگ است، در آن با فرماندهان جنگ مصاحبه می شود و ۵۲ دقیقه است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>